ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Υγεία στα θρανία...

 





Μια μεγάλη σάκα κρύβει το μπόι μιας μικρούλας και τα μικρά χαριτωμένα κοτσιδάκια της βάζουν τάξη στα ανέμελα μαλλάκια της. Ο Spider-man θα ’ναι συντροφιά του στο θρανίο και έτσι θα είναι σίγουρος ότι κάποιος πάντα και εδώ τον προσέχει…
Ναι, τα σχολεία ξεκινούν, και οι μικροί μας αγαπημένοι πήραν τις σάκες τους στον ώμο και τρέχουν στα προαύλια. Μια σημαντική κίνηση αυτής της περιόδου είναι ο προληπτικός έλεγχος της υγείας του παιδιού μας από τον παιδίατρο. Ο έλεγχος υγείας πριν από την είσοδο του παιδιού στο Δημοτικό είναι ιδιαίτερα σημαντικός και δεν πρέπει να παραλείπεται.
Βασικό είναι όμως να έχουμε βοηθήσει το παιδί μας να βρει την ταυτότητά του. Εχει αποδειχθεί ότι από πολύ νωρίς το βρέφος αντιλαμβάνεται πολλά και είναι ικανό να μαζεύει πληροφορίες από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται. Σίγουρα είναι αβοήθητο, όχι όμως παθητικό. Εχει συναισθήματα και κίνητρα, άρα, από την πρώτη ημέρα μπορείτε να κάνετε αρκετά πράγματα που θα καθορίσουν την ανάπτυξη του μωρού σας, όπως για παράδειγμα:
- τρυφερή επικοινωνία και ανταπόκριση,
- αμοιβαιότητα,
- ευχαρίστηση στις συναλλαγές και τις σχέσεις με το βρέφος,
- καθρέφτισμα (mirroring),
- οπτική επαφή,
- συναισθηματικό συντονισμό κ.λπ.

Ολα αυτά έχουν μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη του συναισθηματικού τομέα του παιδιού και μπορεί να το επηρεάσουν στο πώς θα προσαρμοστεί στο σχολείο.

Τα παραπάνω αναφέρει η κ. Μαργαρίτα Ορφανίδου, εξελικτικός ψυχολόγος, και συνεχίζει λέγοντας πως τα παιδιά που προέρχονται από οικογένειες που ενθαρρύνουν, που συναισθηματικά στηρίζουν, που ενισχύουν τις προσπάθειες των παιδιών και αποδέχονται τις αποτυχίες τους είναι συνήθως καλύτερα προετοιμασμένα για να ανταποκριθούν σε ό,τι έχει να προσφέρει το σχολείο. Παιδιά με συναισθηματικές δυσκολίες μπορούν να παρουσιάσουν άγχος αποχωρισμού από τους γονείς τους, σχολική άρνηση, φοβία, αργούς ρυθμούς μάθησης και κοινωνικές δυσκολίες. Ενα παιδί που συναισθηματικά είναι πίσω δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει επαρκώς στο σχολείο και τις πρώτες βάσεις τις κτίζετε εσείς από πολύ νωρίς. Μια υγιής συναισθηματική συναλλαγή και επικοινωνία μεταξύ του μικρού παιδιού και των γονέων παίζει ρόλο στη γνωστική ανάπτυξη.

...Αλλά και συνεργασία με τον παιδίατρο για γερό σώμα
«Από την άλλη, ο παιδίατρος», μας λέει ο κ. Στέλιος Παπαβέντσης, MRCPCH-DCH-IBCLC (Member of the Royal College of Paediatrics and Child Health, Diploma in Child Health, International Breastfeeding Lactation Consultant - Διπλωματούχος του Βασιλικού Κολεγίου Παιδιατρικής Μεγάλης Βρετανίας, Παιδιατρικής Υγείας, Επιμελητής γαλουχίας), «πρέπει να ανασκοπήσει το ιστορικό του παιδιού μας, να εξετάσει το παιδί και να συμπληρώσει προσεκτικά το ατομικό δελτίο υγείας του. Η συνεργασία με τον γιατρό, η ενημέρωση για το επίπεδο υγείας όλων των μαθητών και για τις ιδιαίτερες ανάγκες του καθενός είναι μεγάλης σπουδαιότητας για το σχολείο και τον δάσκαλο. Κατά την επίσκεψή μας στον παιδίατρο θα πρέπει να καταγραφεί αν υπάρχει κάποια χρόνια ασθένεια του παιδιού, όπως και φάρμακα που τυχόν παίρνει σε χρόνια βάση. Πρέπει να παίρνει κάποιο φάρμακο στο σχολείο και πώς; Θα εξακριβωθεί ακόμα κατά πόσον το παιδί εμφανίζει ατοπικές εκδηλώσεις, όπως αλλεργική ρινίτιδα, άσθμα, ατοπική δερματίτιδα ή γνωστή αλλεργία σε τρόφιμο ή σε φάρμακο. Θα καταγραφούν λοιμώδη νοσήματα που έχει περάσει και χειρουργικές επεμβάσεις που έχει υποστεί. Στη συνέχεια, ο παιδίατρός μας θα ελέγξει το βιβλιάριο υγείας του παιδιού για τους εμβολιασμούς του. Εχουν γίνει οι συνιστώμενοι εμβολιασμοί για την ηλικία του; Υπάρχουν αναμνηστικές δόσεις εμβολίων που πρέπει να γίνουν στην πορεία αυτής της χρονιάς;
Θα ακολουθήσουν οι σωματομετρικές μετρήσεις του παιδιού. Ο γιατρός θα ρωτήσει για τη διατροφή του, θα μετρήσει το βάρος, το ύψος, την περίμετρο μέσης και θα υπολογίσει τον δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ - δείκτης παχυσαρκίας). Η πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση σε περιπτώσεις παιδικής παχυσαρκίας, που δυστυχώς στη χώρα μας έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας, είναι πολύ σημαντική».

ΣΟΦΙΑ ΔΙΓΕΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου