ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Γιορτές χωρίς κάρτες ...








 Mε λιγότερο δανεισµό, πληρώνοντας µε µετρητά ή χρησιµοποιώντας πόντους από προηγούµενες αγορές, θα «χρηµατοδοτήσουν» οι Έλληνες τις φετινές χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Η ανασφάλεια που αισθάνονται εξαιτίας της οικονοµικής κρίσης περιορίζει σηµαντικά την καταναλωτική... τους συµπεριφορά, καθώς επτά στους δέκα λένε ότι µειώθηκε σε µεγάλο βαθµό η αγοραστική τους δύναµη σε σχέση µε το 2009. Ενδεικτικό είναι ότι φέτος µόλις το 13% των Ελλήνων αναµένεται να χρησιµοποιήσει την πιστωτική κάρτα για τα γιορτινά ψώνια, σύµφωνα µε στοιχεία της εταιρείας Deloitte, ενώ περίπου τέσσερις στους δέκα καταναλωτές θα πληρώσουν µε µετρητά, κάνοντας αγορές χαµηλότερης αξίας σε σχέση µε τα προηγούµενα χρόνια.
Επιπλέον, για πρώτη χρονιά καταγράφεται αύξηση εκείνων που θα εξαργυρώσουν δωροκάρτες ή πόντους που έχουν κερδίσει από προηγούµενες αγορές τους, καθώς έτσι θα καταφέρουν να µειώσουν τη συνολική δαπάνη για τις αγορές των Χριστουγέννων. Αν το κέντρο βάρους τα προηγούµενα χρόνια ήταν οι άτοκες δόσεις στις αγορές µε πιστωτική κάρτα και ο µεγαλύτερος όγκος συναλλαγών γινόταν µε πλαστικό χρήµα, σήµερα η ανταποδοτικότητα της επιχείρησης σε κάθε συναλλαγή του πελάτη µε δωροεπιταγές είναι αυτό που βαραίνει στην τελική επιλογή, και πολύ λιγότερο οι άτοκες δόσεις. Οπως λένε οι επιχειρηµατίες, αυτό που ψάχνουν πλέον οι καταναλωτές είναι η άµεση ανταπόδοση σε κάθε αγορά τους.

«Μαχαίρι» από τις τράπεζες
Άλλωστε, το τελευταίο διάστηµα έχει µπει «µαχαίρι» άνευ προηγουµένου στις πιστωτικές κάρτες λόγω της κρίσης και του φόβου των τραπεζών για αύξηση των επισφαλειών τους.
Τα χρηµατοπιστωτικά ιδρύµατα µειώνουν τα πιστωτικά όρια, καταργούν τις άτοκες περιόδους χάριτος και λένε «όχι» σε περισσότερες από τις µισές αιτήσεις για νέες κάρτες, ενώ και οι κάτοχοι των πιστωτικών καρτών «γυρίζουν την πλάτη» στο πλαστικό χρήµα.

Πτώση 30% του τζίρου
Σύµφωνα µε εκτιµήσεις, ο τζίρος που γίνεται µε πιστωτικές κάρτες έχει πέσει κατά 30% τους τελευταίους µήνες και µέχρι τα µέσα του 2011 εκτιµάται ότι στην αγορά θα υπάρχουν 1 εκατ. λιγότερες πιστωτικές κάρτες. Από στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι τράπεζες, προκύπτει ότι o όγκος των συναλλαγών µε πλαστικό χρήµα έχει µειωθεί κατά 12% στις αγορές ειδών ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών κ.λπ., ενώ και οι αναλήψεις µετρητών από πιστωτικές κάρτες έχουν µειωθεί κατά 25%. Μόνο στα σούπερ µάρκετ
Μόνη εξαίρεση στις συναλλαγές µε πιστωτική κάρτα αποτελούν οι αγορές στα σούπερ µάρκετ που παρουσιάζουν οριακή άνοδο, της τάξης του 1-2%, µε πτώση όµως της αξίας τους σε σχέση µε τα προηγούµενα χρόνια κατά 12%. Η στροφή αυτή έχει ως αποτέλεσµα ορισµένες τράπεζες να δίνουν πόντους - µπόνους για τις συναλλαγές στα σούπερ µάρκετ ή ακόµα και να προσφέρουν χαµηλότερο επιτόκιο σε αυτές τις συναλλαγές.

Οι κάρτες πιστότητας
Την ίδια ώρα πάντως που οι Έλληνες αποµακρύνονται από το πλαστικό χρήµα των τραπεζών, στρέφονται ολοένα και περισσότερο στη χρήση των καρτών πιστότητας των επιχειρήσεων που επιβραβεύουν τους σταθερούς πελάτες τους µε δωροεπιταγές ή εκπτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ιδιαίτερα φέτος λόγω της κρίσης τρεις στους δέκα Έλληνες σκοπεύουν να εξαργυρώσουν πόντους από τα προγράµµατα ανταπόδοσης των επιχειρήσεων για να ψωνίσουν τα Χριστούγεννα και οι επιχειρήσεις έχουν επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους και την εµπορική τους πολιτική προς αυτή την κατεύθυνση ώστε να δελεάσουν περισσότερους πελάτες. ∆εν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που πραγµατοποιούν σηµαντικές προσφορές σε αρκετές οµάδες καταναλωτικών προϊόντων που φτάνουν ακόµα και στο 30% µόνο για τους κατόχους των καρτών πιστότητας, ενώ έχουν δηµιουργήσει και προγράµµατα πόντων τα οποία ενισχύουν αυτό το διάστηµα και µε άλλες παροχές, όπως συµµετοχές σε κληρώσεις µε δώρα ταξίδια ή µετρητά.
Η επιθυµία να ξεχαστεί η οικονοµική κρίση είναι µακράν ο κυριότερος παράγοντας για να ξοδέψει κανείς περισσότερα χρήµατα αυτή τη χρονιά στην Ελλάδα, αφού φέτος, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της Deloitte, στο σύνολό τους οι Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να περιορίσουν τις δαπάνες τους για τα Χριστούγεννα κατά 21% και οι έµποροι προσπαθούν µε κάθε τρόπο να βοηθήσουν σε αυτή την προσπάθεια. Άλλωστε, ο φετινός προϋπολογισµός είναι σηµαντικά µειωµένος, αφού πολλοί είναι εκείνοι που δεν θα πάρουν δώρο λόγω των περικοπών.

ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ λένε ότι αυτό που ψάχνουν πλέον οι καταναλωτές είναι η άµεση ανταπόδοση σε κάθε αγορά τους

3 δισ. λιγότερα στην αγορά
ΤΑ ∆ΥΣΚΟΛΟΤΕΡΑ Χριστούγεννα των τελευταίων ετών θα είναι για την αγορά τα φετινά, εκτιµούν οι έµποροι, καθώς οι περικοπές που έγιναν το προηγούµενο διάστηµα σε µισθούς, συντάξεις και δώρα µειώνουν σηµαντικά τα χρήµατα που οι Έλληνες καταναλωτές θα δαπανήσουν για τις αγορές τους.
Σύµφωναµετους εµπόρους, περίπου 3 δισ. ευρώ αναµένεται να λείψουν από τα ταµεία των επιχειρήσεων.
Οπως επισηµαίνουν οι εκπρόσωποιτης Εθνικής Συ νο µοσπονδίας Ελληνικού Εµπορίου, ο συνολικός τζίρος στη λιανική κατά τη διάρκεια των εορτών αναµένεται να µειωθεί στα 13,2 δισ. ευρώ, από 16,4 δισ. ευρώ που ήταν πέρυσι, ενώ µόνον η αγορά τροφίµων θα µετρήσει απώλειες της τάξεως των 1,18 δισ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου