Στη ρύθμιση της λειτουργίας του χώρου των τυχερών και τεχνικών ψυχαγωγικών παιχνιδιών προχωρεί η κυβέρνηση, λαμβάνοντας υπόψη και τις κοινωνικές επιπτώσεις. Το νέο πλαίσιο που ρυθμίζει την αγορά των τεχνικών και τυχερών παιχνιδιών θα παρουσιασθεί... το απόγευμα της Τρίτης του Υπουργικού Συμβουλίου από τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Πολιτισμού Γ.Παπακωνσταντίνου και Π.Γερουλάνο.
Σύμφωνα με το νέο νομοθετικό πλαίσιο τα τυχερά παιχνίδια κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες, τα ψυχαγωγικά τεχνικά παιγνίδια και τα αμιγώς τυχερά παιχνίδια. Ανάλογα με τον τρόπο διεξαγωγής τους τα τεχνικά και τυχερά παιχνίδια θα διακρίνονται σε μηχανικά παιχνίδια, ηλεκτρικά παιχνίδια, ηλεκτρομηχανικά παιχνίδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια και στον εξ αποστάσεως στοιχηματισμό (internet, mobile, itv).
Για τα τυχερά παιχνίδια το προσδοκώμενο κέρδος είναι περιορισμένο και θα ανέρχεται στο 60% του ύψους στοιχηματισμού του κάθε μηχανήματος. Οι παίκτες θα μπορούν να παίζουν μόνο μέχρι ένα ορισμένο ποσό για μια χρονική περίοδο (πχ. 300 ευρώ ανά μήνα) και σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούν να χάσουν περισσότερα χρήματα από αυτά που στοιχηματίζουν.
Για τον αριθμό και την κατανομή των αδειών θα υπάρξει είτε άνοιγμα της αγοράς με διεθνή διαγωνισμό, είτε διεθνής διαγωνισμός με μεταβατικό στάδιο για 2-3 χρόνια, είτε προκήρυξη συγκεκριμένου αριθμού αδειών με καθορισμένο κόστος, είτε θα παραχωρηθούν νέες άδειες και δικαιώματα εκμετάλλευσης στον ΟΠΑΠ για ορισμένο χρόνο με προκαθορισμένη τιμή ανά άδεια.
Αυτό θεωρείται το επικρατέστερο σενάριο και προβλέπει πως στη συνέχεια ο ΟΠΑΠ θα πρέπει να επιλέξει κατ' ελάχιστον τρεις παρόχους στους οποίους θα αναθέσει την αγορά, εγκατάσταση, λειτουργία και διαχείριση των τερματικών.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με το Μνημόνιο, η Ελλάδα θα πρέπει να έχει έσοδα από την αδειοδότηση τυχερών παιχνιδιών 500 εκατ.ευρώ από πώληση αδειών και 200 εκατ. ευρώ από ετήσια δικαιώματα.
Παράλληλα, με το νομοσχέδιο επιτρέπεται το διαδικτυακό στοίχημα, ωστόσο οι ιστοσελίδες θα πρέπει να έχουν υποχρεωτικά την κατάληξη gr. Ακόμη, δημιουργούνται ανταλλακτήρια στοιχημάτων που επιτρέπουν την ανταλλαγή στοιχημάτων μεταξύ παικτών αλλά και παρόχων, ενώ τροποποιούνται οι διατάξεις που ρυθμίζουν τη λειτουργία του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος.
Οι ανήλικοι απαγορεύεται να έχουν πρόσβαση σε τυχερά παιχνίδια, ενώ δημιουργείται ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή, η Επιτροπή Εποπτείας Παιχνιδιών η οποία θα εξετάζει, θα χαρακτηρίζει και θα πιστοποιεί κάθε τύπο παιχνιδιού ή λογισμικού παιχνιδιού.
Οι χώροι διεξαγωγής των παιχνιδιών (τυχερών και τεχνικών) θα απέχουν από σημεία που συχνάζουν ανήλικοι (σχολεία, αθλητικές εγκαταστάσεις, κατασκηνώσεις). Οι καταστηματάρχες που δεν τηρούν τις διατάξεις προστασίας των ανηλίκων θα έχουν αυστηρές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις. Θεσπίζονται δε ποινές που ξεκινούν από διοικητικά πρόστιμα και προσωρινή αναστολή λειτουργίας και μπορούν να οδηγήσουν σε ποινικές κυρώσεις , φυλάκιση, και σε αφαίρεση της άδειας λειτουργίας.
Σημειώνεται ότι, από το 2002 στη χώρα μας ισχύει καθολική απαγόρευση της λειτουργίας τυχερών και τεχνικών ψυχαγωγικών παιχνιδιών εκτός από αυστηρά περιορισμένους χώρους όπως τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ και τα καζίνο. Μία συνέπεια αυτής της καθολικής απαγόρευσης ήταν η καταδίκη της Ελλάδας με απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και η επιβολή προστίμου ύψους 32.000 ευρώ ανά ημέρα ή 11,5 εκ. ευρώ ανά έτος.
Πέρα από αυτό το οικονομικό κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο, η παντελής απουσία ρυθμιστικού πλαισίου έχει οδηγήσει στο προοδευτικά de facto παράνομο άνοιγμα της αγοράς τεχνικών και τυχερών παιχνιδιών με ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Ταυτόχρονα η εξάπλωση του διαδικτύου έχει διαμορφώσει μια νέα αγορά ηλεκτρονικού στοιχήματος, η οποία όμως λειτουργεί χωρίς κανενός είδους ρύθμιση και εποπτεία.
Αποτέλεσμα της απουσίας του θεσμικού πλαισίου στο χώρο των τυχερών και τεχνικών ψυχαγωγικών παιχνιδιών παντός είδους είναι η δημιουργία μιας παράνομης αγοράς. Χαρακτηριστικά, σήμερα, εκτιμάται ότι στη χώρα μας λειτουργούν περισσότεροι από 250 διαδικτυακοί τόποι στοιχηματισμού, έως και 20 χιλιάδες ηλεκτρονικές μηχανές ψυχαγωγικών παιχνιδιών περιορισμένου κέρδους (AWPs) και έως και 150 χιλιάδες ηλεκτρονικοί υπολογιστές που παρέχουν παράνομα τυχερά παιχνίδια (τύπου φρουτάκια). Συνολικά ο παράνομος τζίρος όλων αυτών των τυχερών παιχνιδιών εκτιμάται σε πάνω από 4 δισ. ευρώ ετησίως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου