ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

Πρόστιμα από τράπεζες για καθυστερήσεις δανείων





Χαράτσι μέχρι 120 ευρώ τον μήνα σε όσους καθυστερούν 7 μέρες την πληρωμή της δόσης τους επιβάλλουν τράπεζες.
Τράπεζα ενημέρωσε τους πελάτες της ότι, αν καθυστερήσουν 7 μέρες την πληρωμή δανείων και πιστώσεων (αλληλόχρεοι λογαριασμοί) και 30 μέρες την πληρωμή της πιστωτικής τους κάρτας, τότε θα...
πληρώσουν επιπλέον από 8 έως 120 ευρώ τον μήνα...
Πρόκειται για νέας γενιάς "ψιλά γράμματα", καθώς οι περισσότερες τράπεζες εφηύραν νέους τρόπους για να τσεκουρώνουν τους καταναλωτές που καθυστερούν την πληρωμή στις δόσεις των δανείων και καρτών τους.
Το "χαράτσι" ξεκινά από τα 8 ευρώ και φτάνει στα 120 ευρώ τον μήνα.
Ειδικότερα, σε ενημέρωση που έστειλε τράπεζα στους πελάτες της, τους ενημερώνει ότι αν καθυστερήσουν 7 μέρες την πληρωμή δανείων και πιστώσεων (αλληλόχρεοι λογαριασμοί) και 30 μέρες την πληρωμή της πιστωτικής τους κάρτας, τότε θα πληρώσουν επιπλέον τα εξής ποσά:
12 ευρώ για στεγαστικό δάνειο.
15 ευρώ για πιστωτική κάρτα.
8 ευρώ για καταναλωτικό δάνειο.
30-80 ευρώ για επιχειρηματικό δάνειο τακτής λήξης.
50 ευρώ για ανοικτό αλληλόχρεο λογαριασμό.
120 ευρώ για επιχειρηματικό αλληλόχρεο λογαριασμό.
Και όλα αυτά σε μία οικονομική συγκυρία που τα "κόκκινα" δάνεια ειδικά στην καταναλωτική πίστη έχουν υπερβεί το 20%, στα στεγαστικά το 10% και στα επιχειρηματικά προσεγγίζουν το 17%, ενώ χιλιάδες νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις αδυνατούν να είναι συνεπείς στην πληρωμή των υποχρεώσεών τους.
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή έχει δεχθεί το τελευταίο διάστημα πλήθος καταγγελιών που αφορούν τα νέα χαράτσια που επιβάλλουν οι τράπεζες.
Μάλιστα, ο γενικός γραμματέας κ. Δημήτρης Σπυράκος, μιλώντας στο "Εθνος" κάνει λόγο για "νέα γενιά αμφιλεγόμενων πρακτικών" από τις τράπεζες, οι οποίες θα ελεγχθούν στο πλαίσιο της εποπτείας από τη Γ.Γ. Καταναλωτή.

Επιστολή
Σε επιστολή που έστειλε στους πελάτες της, μία από τις τράπεζες που έχει υιοθετήσει τη συγκεκριμένη πρακτική αναφέρει μεταξύ των άλλων:
"Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία έχει οδηγήσει σε πρωτοφανή αύξηση του αριθμού των δανείων, πιστώσεων και πιστωτικών καρτών, που εμφανίζουν καθυστέρηση στην εξυπηρέτησή τους.
Η αύξηση αυτή του αριθμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών οδήγησε συνακόλουθα σε αύξηση του κόστους παρακολούθησης - διαχείρισής τους από πλευράς της τράπεζας".
Στη συνέχεια ενημερώνει τον πελάτη ότι από τις 22 Αυγούστου κάθε δάνειο, πίστωση και πιστωτική κάρτα που παρουσιάζει καθυστέρηση 7 μέρες για δάνεια και πιστώσεις και 30 μέρες στις πιστωτικές κάρτες, θα χρεώνεται με βάση τον παραπάνω τιμοκατάλογο.
Τόκος υπερημερίας
Οι τράπεζες ήδη "χρεώνουν" με 2,5%
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή σημειώνει πως σύντομα θα κληθούν οι τράπεζες να δώσουν εξηγήσεις για τις νέες "αμφιλεγόμενες" πρακτικές που υιοθετούν και παράλληλα υπογραμμίζει πως: κάθε επιπλέον χρέωση δεν ευσταθεί, αφού σύμφωνα με τον νόμο οι τράπεζες "χρεώνουν" τις καθυστερούμενες οφειλές με τόκο υπερημερίας, που είναι 2,5% επιπλέον του συμβατικού τόκου.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Γ.Γ. Καταναλωτή, με βάση τον νόμο, μπορεί να παρέμβει και να ζητήσει συμμόρφωση των τραπεζών καθώς και να επιβάλει κυρώσεις (π.χ. χρηματικά πρόστιμα), χωρίς να χρειάζεται απόφαση από δικαστήριο.
Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι τους τελευταίους μήνες οι περισσότερες τράπεζες έχουν σπεύσει να αλλάξουν τους όρους των συμβάσεων (δάνεια, κάρτες) μονομερώς και ενημερώνουν τους πελάτες τους με φυλλάδια που τα εσωκλείουν στους φακέλους των μηνιαίων λογαριασμών.
Ωστόσο, οι αλλαγές στις συμβάσεις δεν διατυπώνονται με σαφήνεια, με αποτέλεσμα να μην είναι κατανοητές από μεγάλη μερίδα της πελατείας τους.
Για τις νέου τύπου πρακτικές έχει ήδη ενημερωθεί η Τράπεζα της Ελλάδος, από την οποία η Γ.Γ. Καταναλωτή περιμένει την παρέμβασή της.
efikar@pegasus.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου