Σε δύο χρόνια φυλάκιση με αναστολή και χρηματικά πρόστιμα καταδίκασε δικαστήριο του Μονάχου δύο πρώην μάνατζερ της εταιρείας FERROSTAAL, οι οποίοι παραδέχθηκαν..
ότι έδωσαν μίζες συνολικού ύψους 62 εκατομμυρίων ευρώ σε Ελλάδα και Πορτογαλία.
Πρόκειται για πρώην διευθυντή της Ferrostaal Γιόχαν Φρίντριχ Χάουν και τον Χανς Πέτερ Μούχλενμπεκ, oι οποίοι και ομολόγησαν ότι προέβησαν σε δωροδοκίες αξιωματούχων σε Ελλάδα και Πορτογαλία προκειμένου να διασφαλίσουν τις πωλήσεις υποβρυχίων στις χώρες αυτές. Όπως εκτιμάται μόνο στην Ελλάδα καταβλήθηκαν μίζες περίπου 60 εκατ. ευρώ για την παραγγελία υποβρυχίων αξίας 1,6 δισ. ευρώ από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι δύο πρώην μάνατζερ ενέκριναν την καταβολή μέρους του ποσού αυτού σε «λήπτες αποφάσεων υπουργείων και Αρχών», όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται. Ονομαστικά αναφέρεται ο πρώην υπουργός Άμυνας κ. Ακης Τσοχατζόπουλος, ο οποίος αρνείται τις κατηγορίες.
Η FERROSTAAL καταδικάστηκε σε πρόστιμο 140 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία δούλευε με διαφορετικούς ενδιάμεσους και συμβούλους προκείμενου να έχει πρόσβαση στο ελληνικό υπουργείο Άμυνας. Ο πρόεδρος του δικαστηρίου είπε χαρακτηριστικά: “Τα υποβρύχια αγοράζονται από πολιτικούς και όχι από ιδιώτες, όποιος πληρώσει μίζες γι αυτές τις δουλειές θα πρέπει αναγκαστικά να προσεγγίσει εκείνους που λαμβάνουν τις αποφάσεις“.
Ως γνωστόν στην Ελλάδα δεν έχει καταδικασθεί κανείς για την υπόθεση αυτή
Σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η «Ferrostaal» είχε αναλάβει για λογαριασμό της κατασκευάστριας εταιρίας των υποβρυχίων «HDW» την… προώθηση των προϊόντων. Με πρωτοβουλία διευθυντικών στελεχών, συστήθηκε η λεγόμενη «Ομάδα Α», στην οποία φέρονται να συμμετείχαν και συνεργάτες του πρώην υπουργού Εθνικής Αμυνας κ. Ακη Τσοχατζόπουλου. Κάτι που ο ίδιος έχει διαψεύσει. Η ομάδα αυτή χειριζόταν τα «μαύρα ταμεία» των Γερμανών για να «κλειδώσει» η αγορά των τεσσάρων υποβρυχίων από την Ελλάδα και διοχέτευε τις «μίζες» μέσω δύο ή και περισσότερων υπεράκτιων εταιριών.
«Παιχνίδι» φέρεται να έγινε και με τα αντισταθμιστικά οφέλη της προμήθειας των υποβρυχίων, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων ουδέποτε εκτελέστηκε, ενώ θυμίζεται πως στην πολύκροτη υπόθεση εμφανίζονται ως εμπλεκόμενοι δεκάδες ανώτεροι και ανώτατοι αξιωματούχοι του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, επί θητείας του κ. Τσοχατζόπουλου, στελέχη της διοίκησης των Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά, συνδικαλιστές και μεσάζοντες.
Ως γνωστόν για την υπόθεση αυτή είχε κατηγορηθεί ο κ. Τσοχατζόπουλος, αλλά ύστερα από ένα απίθανο σήριαλ δημοσιευμάτων δεν έγινε φυσικά τίποτα, όπως και σε όλες τις άλλες υποθέσεις διαφθοράς.
Για την ιστορία θυμίζουμε ότι ο ίδιος ο κ. Τσοχατζόπουλος είχε αντεπιτεθεί τότε λέγοντας μεταξύ άλλων ότι ποτέ δεν έφτασαν στη Βουλή τα πρακτικά από τις περιβόητες συνεδριάσεις του ΚΥΣΕΑ που ανέθεσε τις συμβάσεις για τα υποβρύχια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου