Ιερή συγκίνηση κατέβαλε χθες το πανελλήνιο βλέποντας τον άρχοντα του
life style, τον άνθρωπο που εκπροσώπησε με τον πιο δυναμικό τρόπο την
άλλη Ελλάδα,..
της ψεύτικης γκλαμουριάς με δανεικά λεφτά, να οδηγείται στον ανακριτή. Αν μάλιστα τον φωτογράφιζαν με χειροπέδες, ασφαλώς θα είχαμε μια μεγάλη επανάσταση.
Η νέα Ελλάδα, της φτώχειας, της οικονομικής κρίσης, του συμμαζέματος του κράτους και της ελπίδας για μια καλύτερη χώρα τα επόμενα χρόνια, συγκρούεται με την προηγούμενη Ελλάδα της δεκαετίας του ’90 που ο Πέτρος Κωστόπουλος ήταν άξιο τέκνο της.
Η κατάρρευση της αυτοκρατορίας της ΙΜΑΚΟ, σε συνδυασμό με τα άλλα λουκέτα στο χώρο της ιλουστρασιόν ζωής, όπως του Λυμπέρη, του Καρούζου, του Ασλάνη, του Γαβαλά, είναι αυτό που λέει το τραγούδι «η ρωγμή του χρόνου». Είναι το τέλος ενός μεγάλου ψέματος πάνω στο οποίο οικοδομήθηκε η χώρα λίγο μετά την εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου. Τότε που άρχισαν να μοιράζονται αφειδώς χρήματα, μπήκε το πρώτο λιθαράκι. Αργότερα, με την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρασης και την «αποκάλυψη» των ξένων προτύπων, ξεκίνησε το χτίσιμο του νεοελληνικού life style. Με δανεικά λεφτά, με διακοποδάνεια, εορτοδάνεια, επιδοτήσεις από την ΕΟΚ και την ΕΕ, κλεμμένα χρήματα από τους φόρους, υποθήκευση του μέλλοντος των επόμενων γενεών. Και ήρθε η δεκαετία του 2000 με τους Ολυμπιακούς Αγώνες για να φτάσει αυτή η ψεύτικη Ελλάδα στο απόγειό της.
Ποιος άραγε ξεχνά τι γινόταν μέχρι πριν μερικά χρόνια. Δεκάδες ιλουστρασιόν περιοδικά, με πρωτοπόρο τον συνέταιρο του Κωστόπουλου, Α. Τερζόπουλο και στη συνέχεια με «βασιλιάδες» τον… Πετράν από το Βόλο και τον Λυμπέρη. Γκόμενες που δεν τις ήξερε ούτε η μάνα τους, ανθυπομοντέλα, τραγουδιάρες και τραγουδιστές των μπουζουκομάγαζων που αποθεώθηκαν σαν ημίθεοι, ηθοποιοί που το Εθνικό Θέατρο και τον Κάρολο Κουν τα ήξεραν μόνο από φωτογραφίες, παρέλασαν από τις φανταχτερές σελίδες.
Μαζί και οι δεκάδες μόδιστροι του Κολωνακίου που ξεπούλησαν τα μοντελάκια τους επειδή τα φορούσαν κάποιες θεογκόμενες στα περιοδικά του Κωστόπουλου. Όλος αυτό μαζί το φανταχτερό «προϊόν» υπερπουλήθηκε στους Έλληνες της παραζάλης του Χρηματιστηρίου που ξαφνικά έγιναν ειδικοί στον Ντάου Τζόνι, αλλά μόλις τα έχασαν όλα τους έφταιξαν οι πολιτικοί.
Ο Πέτρος Κωστόπουλος που παραδόθηκε χθες για να μη συλληφθεί, χρωστά μερικά εκατομμύρια ευρώ. Η αυτοκρατορία του έσκασε με πάταγο, μαζί με τα περιοδικά του και τον τρόπο ζωής που καμιά σχέση δεν είχε με τις δυνατότητες του νεοέλληνα. Οι μποτοξαρισμένες σελέμπριτι απομονώθηκαν στα βόρεια προάστια, οι Πόρσε Καγιέν, που κυκλοφορούσαν λες και ήταν Ζάσταβα, ξαφνικά μπήκαν στα γκαράζ ή πουλήθηκαν έναντι πινακίου φακής. Οι βίλες στη Μύκονο και τα σαλέ στην Αράχοβα είναι πλέον παρελθόν, τα μπουζούκια γεμίζουν μόνο Σάββατο και μόνο κάποιοι παλαβοί πάνε να δουν τον Σφακιανάκη να χαιρετά ναζιστικά.
Η κρίση σάρωσε τα πάντα αλλά και αποκάλυψε το τεράστιο ελληνικό ψέμα. Τον δυτικό τρόπο ζωής που δεν είχε καμιά σχέση με την Ελλάδα του φιλότιμου, της σκληρής δουλειάς, της αγωνίας για το αύριο, των αξιών που χάθηκαν στη Μεταπολίτευση. Ξαφνικά οι Έλληνες έγιναν λαμόγια, τεμπέληδες που περιμένουν τις κοινοτικές επιδοτήσεις, τα θαλασσοδάνεια των τραπεζών και τους διορισμούς στο Δημόσιο. Και με τα «ξένα» λεφτά προσπάθησαν να «αγοράσουν» και τον life style που τους πούλησε έξυπνα ο «βλαχοπέτρος» όπως έλεγαν τον Κωστόπουλο όσοι τον γνώριζαν.
Τώρα ήρθε το τέλος εκείνης της εποχής και στο πρόσωπο του βασιλιά της γυφτογκλαμουριάς, Κωστόπουλου, βλέπουμε όλοι την εικόνα μας πριν μερικά χρόνια συγκρίνοντάς με το σήμερα.
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη εστίες αντίστασης στη διάλυση της άθλιας εκείνης εποχής. Υπάρχουν ακόμη σελέμπριτι που ξοδεύουν ασύστολα. Υπάρχουν ακόμη λαμόγια που χρωστάνε αλλά δεν πάνε ποτέ φυλακή. Και συνεχίζουν να διάγουν τρυφηλό βίο κοροϊδεύοντας εκατομμύρια πολίτες. Καλή ώρα ο κ. Κωστόπουλος, ο οποίος χρωστά εκατομμύρια ευρώ, κρυφά και φανερά, όμως συνεχίζει την κοροϊδία. «Έχω κάνει ρυθμίσεις», λέει, όμως, δεν αποκαλύπτει σε ποιους και πόσα χρωστά. Υπάρχουν εκατοντάδες εργαζόμενοι στα περιοδικά του που περιμένουν να πάρουν κάποια λεφτά, όπως κι εκείνοι του Κοτρώτσου που πρόσφατα αποδοκιμάστηκε. Κι όμως, οι τύπου αυτοί που χρωστάνε ένα σκασμό λεφτά έχουν μούτρα και βγαίνουν να το παίξουν τιμητές των πάντων. «Δουλεύει σκληρά κι αυτός και η γυναίκα του για να ζήσουν τα ανήλικα παιδιά τους» είπε η δικηγόρος του Κωστόπουλου. Ποιον κοροϊδεύουν; Επειδή εγκατέλειψαν τα Καγιέν σημαίνει κι ότι πεινάνε; Έλεος.
Τελικά η κρίση έκανε ένα μεγάλο καλό. Ξεγύμνωσε τύπους σαν τον Κωστόπουλο και τους παρατρεχάμενους του Κολωνακίου ή της Εκάλης. Ίσως αν πήγαιναν και ορισμένοι φυλακή τότε θα είχε ο κόσμος να λέει ότι υπάρχει στοιχειώδης κοινωνική δικαιοσύνη. Ίσως ο Κωστόπουλος να έκανε στον Κορυδαλλό αυτό που ξέρει καλά να κάνει. Να εκδώσει τα «Νέα της φυλακής». Θα προσέφερε περισσότερα από εκείνα που κατέστρεψε.
Αριστερός Ψάλτης
της ψεύτικης γκλαμουριάς με δανεικά λεφτά, να οδηγείται στον ανακριτή. Αν μάλιστα τον φωτογράφιζαν με χειροπέδες, ασφαλώς θα είχαμε μια μεγάλη επανάσταση.
Η νέα Ελλάδα, της φτώχειας, της οικονομικής κρίσης, του συμμαζέματος του κράτους και της ελπίδας για μια καλύτερη χώρα τα επόμενα χρόνια, συγκρούεται με την προηγούμενη Ελλάδα της δεκαετίας του ’90 που ο Πέτρος Κωστόπουλος ήταν άξιο τέκνο της.
Η κατάρρευση της αυτοκρατορίας της ΙΜΑΚΟ, σε συνδυασμό με τα άλλα λουκέτα στο χώρο της ιλουστρασιόν ζωής, όπως του Λυμπέρη, του Καρούζου, του Ασλάνη, του Γαβαλά, είναι αυτό που λέει το τραγούδι «η ρωγμή του χρόνου». Είναι το τέλος ενός μεγάλου ψέματος πάνω στο οποίο οικοδομήθηκε η χώρα λίγο μετά την εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου. Τότε που άρχισαν να μοιράζονται αφειδώς χρήματα, μπήκε το πρώτο λιθαράκι. Αργότερα, με την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρασης και την «αποκάλυψη» των ξένων προτύπων, ξεκίνησε το χτίσιμο του νεοελληνικού life style. Με δανεικά λεφτά, με διακοποδάνεια, εορτοδάνεια, επιδοτήσεις από την ΕΟΚ και την ΕΕ, κλεμμένα χρήματα από τους φόρους, υποθήκευση του μέλλοντος των επόμενων γενεών. Και ήρθε η δεκαετία του 2000 με τους Ολυμπιακούς Αγώνες για να φτάσει αυτή η ψεύτικη Ελλάδα στο απόγειό της.
Ποιος άραγε ξεχνά τι γινόταν μέχρι πριν μερικά χρόνια. Δεκάδες ιλουστρασιόν περιοδικά, με πρωτοπόρο τον συνέταιρο του Κωστόπουλου, Α. Τερζόπουλο και στη συνέχεια με «βασιλιάδες» τον… Πετράν από το Βόλο και τον Λυμπέρη. Γκόμενες που δεν τις ήξερε ούτε η μάνα τους, ανθυπομοντέλα, τραγουδιάρες και τραγουδιστές των μπουζουκομάγαζων που αποθεώθηκαν σαν ημίθεοι, ηθοποιοί που το Εθνικό Θέατρο και τον Κάρολο Κουν τα ήξεραν μόνο από φωτογραφίες, παρέλασαν από τις φανταχτερές σελίδες.
Μαζί και οι δεκάδες μόδιστροι του Κολωνακίου που ξεπούλησαν τα μοντελάκια τους επειδή τα φορούσαν κάποιες θεογκόμενες στα περιοδικά του Κωστόπουλου. Όλος αυτό μαζί το φανταχτερό «προϊόν» υπερπουλήθηκε στους Έλληνες της παραζάλης του Χρηματιστηρίου που ξαφνικά έγιναν ειδικοί στον Ντάου Τζόνι, αλλά μόλις τα έχασαν όλα τους έφταιξαν οι πολιτικοί.
Ο Πέτρος Κωστόπουλος που παραδόθηκε χθες για να μη συλληφθεί, χρωστά μερικά εκατομμύρια ευρώ. Η αυτοκρατορία του έσκασε με πάταγο, μαζί με τα περιοδικά του και τον τρόπο ζωής που καμιά σχέση δεν είχε με τις δυνατότητες του νεοέλληνα. Οι μποτοξαρισμένες σελέμπριτι απομονώθηκαν στα βόρεια προάστια, οι Πόρσε Καγιέν, που κυκλοφορούσαν λες και ήταν Ζάσταβα, ξαφνικά μπήκαν στα γκαράζ ή πουλήθηκαν έναντι πινακίου φακής. Οι βίλες στη Μύκονο και τα σαλέ στην Αράχοβα είναι πλέον παρελθόν, τα μπουζούκια γεμίζουν μόνο Σάββατο και μόνο κάποιοι παλαβοί πάνε να δουν τον Σφακιανάκη να χαιρετά ναζιστικά.
Η κρίση σάρωσε τα πάντα αλλά και αποκάλυψε το τεράστιο ελληνικό ψέμα. Τον δυτικό τρόπο ζωής που δεν είχε καμιά σχέση με την Ελλάδα του φιλότιμου, της σκληρής δουλειάς, της αγωνίας για το αύριο, των αξιών που χάθηκαν στη Μεταπολίτευση. Ξαφνικά οι Έλληνες έγιναν λαμόγια, τεμπέληδες που περιμένουν τις κοινοτικές επιδοτήσεις, τα θαλασσοδάνεια των τραπεζών και τους διορισμούς στο Δημόσιο. Και με τα «ξένα» λεφτά προσπάθησαν να «αγοράσουν» και τον life style που τους πούλησε έξυπνα ο «βλαχοπέτρος» όπως έλεγαν τον Κωστόπουλο όσοι τον γνώριζαν.
Τώρα ήρθε το τέλος εκείνης της εποχής και στο πρόσωπο του βασιλιά της γυφτογκλαμουριάς, Κωστόπουλου, βλέπουμε όλοι την εικόνα μας πριν μερικά χρόνια συγκρίνοντάς με το σήμερα.
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη εστίες αντίστασης στη διάλυση της άθλιας εκείνης εποχής. Υπάρχουν ακόμη σελέμπριτι που ξοδεύουν ασύστολα. Υπάρχουν ακόμη λαμόγια που χρωστάνε αλλά δεν πάνε ποτέ φυλακή. Και συνεχίζουν να διάγουν τρυφηλό βίο κοροϊδεύοντας εκατομμύρια πολίτες. Καλή ώρα ο κ. Κωστόπουλος, ο οποίος χρωστά εκατομμύρια ευρώ, κρυφά και φανερά, όμως συνεχίζει την κοροϊδία. «Έχω κάνει ρυθμίσεις», λέει, όμως, δεν αποκαλύπτει σε ποιους και πόσα χρωστά. Υπάρχουν εκατοντάδες εργαζόμενοι στα περιοδικά του που περιμένουν να πάρουν κάποια λεφτά, όπως κι εκείνοι του Κοτρώτσου που πρόσφατα αποδοκιμάστηκε. Κι όμως, οι τύπου αυτοί που χρωστάνε ένα σκασμό λεφτά έχουν μούτρα και βγαίνουν να το παίξουν τιμητές των πάντων. «Δουλεύει σκληρά κι αυτός και η γυναίκα του για να ζήσουν τα ανήλικα παιδιά τους» είπε η δικηγόρος του Κωστόπουλου. Ποιον κοροϊδεύουν; Επειδή εγκατέλειψαν τα Καγιέν σημαίνει κι ότι πεινάνε; Έλεος.
Τελικά η κρίση έκανε ένα μεγάλο καλό. Ξεγύμνωσε τύπους σαν τον Κωστόπουλο και τους παρατρεχάμενους του Κολωνακίου ή της Εκάλης. Ίσως αν πήγαιναν και ορισμένοι φυλακή τότε θα είχε ο κόσμος να λέει ότι υπάρχει στοιχειώδης κοινωνική δικαιοσύνη. Ίσως ο Κωστόπουλος να έκανε στον Κορυδαλλό αυτό που ξέρει καλά να κάνει. Να εκδώσει τα «Νέα της φυλακής». Θα προσέφερε περισσότερα από εκείνα που κατέστρεψε.
Αριστερός Ψάλτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου