Ο πίνακας του Ρέμπραντ «ηλικιωμένος άντρας με στρατιωτική στολή» συλλαμβάνει μια πλούσια ιστορία σε ένα πορτρέτο:
Η στολή ίσως συμβολίζει τη δύναμη και τον πατριωτισμό των Ολλανδών κατά τη διάρκεια του αγώνα για την ανεξαρτησία από την Ισπανία. Ενώ ο άντρας είναι στραμμένος προς τον παρατηρητή, τα μάτια του κοιτάνε στο πλάι, δίνοντας στην εικόνα μια αίσθηση αμεσότητας.
Μετά από εξέταση του πίνακα με συμβατικές ακτίνες Χ οι ερευνητές ανακάλυψαν μια «περιοχή μεγαλύτερης πυκνότητας» στο πορτρέτο, που έδειχνε ότι ο καλλιτέχνης είχε κάνει μια προηγούμενη προσπάθεια στον ίδιο καμβά. Σύμφωνα με το ίδρυμα Getty, η γνώση υπήρχε από το 1984. Όμως υπήρχε δυσκολία στην αποκάλυψη της κρυμμένης εικόνας γιατί ο Ρέμπραντ χρησιμοποίησε χρώματα ίδιας χημικής σύστασης και στις δύο εκδοχές.
Έτσι, ήταν απαραίτητη η χρήση ακτινών Χ εξελιγμένης τεχνολογίας. Μια νέα πειραματική μέθοδος που εξελίχθηκε στο Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας δίνει τη δυνατότητα να δούμε πραγματικά τι κρύβεται κάτω από το πορτρέτο, γράφει το Smithsonian. Οι επιστήμονες έφτιαξαν έναν παραστατικό πίνακα που δείχνει και τα δύο πορτρέτα.
Η στολή ίσως συμβολίζει τη δύναμη και τον πατριωτισμό των Ολλανδών κατά τη διάρκεια του αγώνα για την ανεξαρτησία από την Ισπανία. Ενώ ο άντρας είναι στραμμένος προς τον παρατηρητή, τα μάτια του κοιτάνε στο πλάι, δίνοντας στην εικόνα μια αίσθηση αμεσότητας.
Μετά από εξέταση του πίνακα με συμβατικές ακτίνες Χ οι ερευνητές ανακάλυψαν μια «περιοχή μεγαλύτερης πυκνότητας» στο πορτρέτο, που έδειχνε ότι ο καλλιτέχνης είχε κάνει μια προηγούμενη προσπάθεια στον ίδιο καμβά. Σύμφωνα με το ίδρυμα Getty, η γνώση υπήρχε από το 1984. Όμως υπήρχε δυσκολία στην αποκάλυψη της κρυμμένης εικόνας γιατί ο Ρέμπραντ χρησιμοποίησε χρώματα ίδιας χημικής σύστασης και στις δύο εκδοχές.
Έτσι, ήταν απαραίτητη η χρήση ακτινών Χ εξελιγμένης τεχνολογίας. Μια νέα πειραματική μέθοδος που εξελίχθηκε στο Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας δίνει τη δυνατότητα να δούμε πραγματικά τι κρύβεται κάτω από το πορτρέτο, γράφει το Smithsonian. Οι επιστήμονες έφτιαξαν έναν παραστατικό πίνακα που δείχνει και τα δύο πορτρέτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου