΄Οχι ότι δεν περιμέναμε έκπληξη στο μάθημα των Θρησκευτικών.
Ήμασταν έτοιμοι για διαθρησκευτικότητά του όμως, έτσι που τα παιδιά, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ.Υπουργού, όταν ολοκληρωθεί η διδασκαλία του, να έχει ολοκληρωθεί και η γνώση τους για τις διάφορες θρησκείες.
Διαβάζοντας όμως την επιστολή του Αρχιεπισκόπου, μέσα στην οποία βλέπουμε την αγωνία του για την τύχη του μαθήματος και κατ΄επέκταση των ελληνοπαίδων, αλλά και μια υπέροχη κριτική πάνω στο νέο τύπο του μαθήματος που θέσπισε η κυβέρνηση, καταθέτουμε την προσωπική μας άποψη ότι απ΄όποια οπτική γωνία κι αν το δει κανείς δεν θα το χαρακτήριζε σε καμιά περίπτωση διαθρησκευτικό μάθημα.
Ο μαθητής βγαίνοντας από την τάξη θα έχει μέσα του τον αντίλαλο των τραγουδιών που άκουσε κι ένα αλαλούμ στο μυαλό, μια σύγχυση για το τι είναι ποιος και τι.
Η μουσική βέβαια ως συνοδευτική μαθήματος είναι κατά τη γνώμη μας καλή πρωτοτυπία, γιατί βοηθάει η διδασκαλία να είναι ευχάριστη και να εμπεδώνεται βαθύτερα από το μαθητή.
Ποιος όμως και με τι κριτήρια θα γίνεται η επιλογή;
Άλλο πρόβλημα αυτό, που και μεταξύ των καλλιτεχνών θα δημιουργεί νομίζω αντιζηλίες, ανταγωνισμούς και διακρίσεις.
Και θα νοθεύονται με το χρόνο με τις διάφορες αλλαγές και οι επιλογές.
Με τη μορφή που έδωσε στο μάθημα το Υπουργείο, μάλλον ως θρησκευτική λαογραφία ή θρησκευτική ανθρωπολογία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, που το μόνο που μπορεί να συνεισφέρει είναι η κατανόηση στο πολυπολιτισμικό περιβάλλον, στο οποίο όμως δε βρίσκεται ο έλληνας μαθητής, γιατί λείπουν οι βουδιστές μαθητές, οι ινδουιστές, οι.., οι...
Εκτός κι αν σκέφτεται η κυβέρνηση να μας φέρει και τέτοιους...
Γιατί απ΄ό,τι φαίνεται η Ελλάδα μάλλον επιλέχτηκε επί υπουργίας του κ.Φίλη ως κράτος για την εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων της παγκοσμιοποίησης.
Και δεν αντιλέγουμε.Το μήνυμα συναδέλφωσης των λαών είναι το ωραιότερο που πρέπει να δίνεται στα παιδιά.
Είναι και επιτακτική ανάγκη των καιρών μας.
Η αγαπητική συνύπαρξη των ανθρώπων του πλανήτη μας είναι αυτό που λείπει κι έχουμε τους πολέμους, τις κοινωνικές διακρίσεις, τις ατιμίες, τις αδικίες, τις.., τις...
Αυτή η συνύπαρξη ως ένα σημείο σίγουρα καλλιεργείται. Αλλά με την εξορία του Θεού από τη συνείδηση του νεαρού μαθητή;
Γιατί η κυβέρνηση αυτό κάνει.
Με το χαρακτήρα που δίνει στο μάθημα αποξενώνει το μαθητή από την έννοια του Θεού.
Ούτε μπορεί κιόλας το ανώριμο ακόμη παιδί να κρίνει και να επιλέξει θρησκεία -- που νομίζουμε είναι μέσα στους στόχους του διαθρησκευτικού μαθήματος --, γιατί αυτό προϋποθέτει την προηγούμενη ξεκάθαρη γνώση του περιεχομένου κάθε θρησκείας.
Κι αυτή εδώ δεν υπάρχει.
Εδώ υπάρχει μια προσφυγολογία περισσότερο, μια ανθρωποκεντρική μόνο άποψη για τον κόσμο και συνάμα υλιστική.
Δίνεται συντομογραφία των θρησκειών, που από άποψη γνώσης τις κουτσουρεύει όλες, ιδιαίτερα όμως αδικεί και υποβιβάζει την Ορθοδοξία πρώτον γιατί φαίνεται να χαρίζεται ελαφρώς στο Ισλάμ και δεύτερον γιατί δε δίνεται καν το πραγματικό της περιεχόμενο.
Την προσεγγίζει μ΄έναν εντελώς εξωτερικό τρόπο και αθεϊστικό χαρακτήρα.
Κι ύστερα την κατεβάζει από το ύψος του επιπέδου των εννοιών και της διδασκαλίας της με μόνη την προσπάθεια να τη συγκρίνει - και ανεπιτυχώς κιόλας - με άλλες θρησκείες που καλλιεργούν τα κατώτερα ένστικτα ( τζιχάντ π.χ. πόλεμος κατά των απίστων, απαξίωση της γυναίκας κ.α) ή απαρχαιωμένες δοξασίες.
Αφήνει ασπόνδυλη την Ορθοδοξία, όταν τη συστήνει χωρίς το θεοκεντρικό και χριστοκεντρικό της χαρακτήρα.
Και σκοτώνεις έτσι κ.Υπουργέ, και τη θρησκεία του Έλληνα μαζί με την αισιόδοξη θεώρηση της ζωής, ενώ τον οδηγείς στο βαθύτερο βύθισμα στην απόγνωση μέσα στις αναπόφευκτες δυσκολίες της καθημερινότητας, και το νεαρό μαθητή τον πετάς ανυπεράσπιστο και άοπλο σε μια κοινωνία με μίση, με αφηνιασμένα πάθη και ένστικτα, σε μια κοινωνία ναρκωτικών, σύγχυσης και διαστροφών.
Αλλά συγγνώμη, εσείς αυτά τα θεωρείτε πρόοδο!...
Κάναμε λάθος για ποια νοοτροπία μιλούμε, για ποια κυβέρνηση.., που από την αρχή δήλωσε ότι είναι άθεη και προοδευτική...
Κι όμως κ.Υπουργέ, την Ορθόδοξη Εκκλησία και τα υπέροχα μηνύματά της χρειάζεται ο σύγχρονος κόσμος και κάθε εποχή.
Και το Θεάνθρωπο Κύριο πανανθρώπινο ηγέτη.
Στη διάδοση της διδασκαλίας του να στρέψετε την προσπάθεια.
Στα ευαγγελικά μηνύματα με τη θυσιαστική αγάπη, που εμπνέει η δική Του αγάπη.
Τα άγρια ένστικτα του ανθρώπου δεν ημερώνουν ούτε με υπουργικές αποφάσεις και επινοήσεις ούτε με αστυνομεύσεις και ηλεκτρονικά φακελώματα.
Ούτε οι αδικίες στον πλανήτη - που δε θα πάψουν ποτέ να υπάρχουν όσο θα εκτοπίζεται η γλυκιά θρησκεία του Θεανθρώπου και η αγαθή συνείδηση - ούτε οι πόλεμοι θα εκλείψουν με οποιαδήποτε αθεϊστικά φιρμάνια κι ούτε επιφανειακοί επίδεσμοι θα επιβάλουν τη νομιμότητα στις σχέσεις των ανθρώπων.
Συντελούν ναι, θεραπεύουν όμως όχι.
Η αλήθεια είναι μία, ότι υπάρχει ο Θεός. Μην τη θάβετε αυτή την αλήθεια, γιατί ο ίδιος αστοχήσατε να τη βρείτε.
Μην τη σκοτεινιάζετε -- γιατί αυτό κάνετε με τη νέα μορφή του μαθήματος των θρησκευτικών -- στα μάτια και στο μυαλό των Ελλήνων μαθητών.
Θα τους βλέπουμε, όταν μεγαλώσουν ή και νωρίτερα, να μπαίνουν σε λίστα αυτοκτονιών.
Η θρησκεία του Εσταυρωμένου Κυρίου μας, που εσείς τον παρουσιάζετε ως ξένο και μετανάστη, αλλά δε λέτε από πού ήρθε και ήταν ξένος στη γη -- σας το θυμίζουμε: κατέβηκε ως απεσταλμένος Θεός Λόγος των ουρανών στη γη -- δεν είναι καν θρησκεία.
Είναι το πολίτευμα το εν ουρανοίς, που ήρθε να εγκαθιδρύσει στις καρδιές και των ανθρώπων.
Ακριβώς, για να ξέρουν από πού έρχονται και πού πηγαίνουν.
Για να ξέρουν ότι εδώ στη γη είμαστε πάροικοι και παρεπίδημοι.
Κι ότι αληθινή πατρίδα μας είναι ο ουρανός.
Στέκεστε σε άλλο βάθρο, κ.Υπουργέ, κι αποφασίζετε και διατάζετε ερήμην για την τύχη των παιδιών μας.
Απαξιώνοντας και το διάλογο με την αντίπερά σας μεριά, την Εκκλησία, την οποία απαξιώσατε γι΄αυτό το μάθημα.
Εσείς που υπεραμύνεσθε του διαλόγου λόγω των πεποιθήσεών σας.
Λυπούμαστε, κ.Υπουργέ, αλλά αστοχήσατε για το μάθημα αυτό.
Δώστε του άλλο όνομα και βγάλτε εντελώς την Ορθοδοξία απ΄αυτό, γιατί διαστρέφετε το νόημά της.
Να τη βάλετε σε πραγματικό διαθρησκευτικό μάθημα και με το ακριβές περιεχόμενό της.
Όσο για τα άλλα, εδώ είμαστε να τα ξαναπούμε...
Ζιώγα Κατερίνα
Εκπαιδευτικός
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου