ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Δευτέρα 7 Μαΐου 2018

Έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο Γρεβενών 07-05-2018 || Η τοποθέτηση του Αντιδημάρχου Χρήστου Τριγώνη: Ο «Κλεισθένης Ι», επιχειρεί φιλόδοξα να εκδημοκρατίσει περισσότερο το ισχυρό δημιούργημα του «Καλλικράτη»...

..Το Δημοτικό Συμβούλιο Γρεβενών να αποδεχθεί επί της αρχής αυτή τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια που πράγματι έχει θετικό πρόσημο..




Κύριε Πρόεδρε,
Η παρουσίαση εκ μέρους του Υπουργείου Εσωτερικών του πολυαναμενόμενου
σχεδίου μεταρρύθμισης του «Καλλικράτη», επέφερε, όπως είναι λογικό σε κάθε τέτοια περίπτωση, αντιδράσεις, έριδες, διαφωνίες και ανταλλαγή απόψεων τόσο σε αυτοδιοικητικό, όσο και σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο.
Από την ανάγνωση των διατάξεων αλλά και την πρόθεση του νομοθέτη που αποτυπώνεται στο όνομα του Αθηναίου πολιτικού του 6ου αιώνα π.Χ. ο οποίος και έθεσε τις βάσεις για τη μετάβαση στην πρώτη μορφή Δημοκρατίας, διαφαίνεται μια προσπάθεια «μετάλλαξης» του αυτοδιοικητικού μοντέλου που ξέρουμε σε ένα πιο συνεργατικό και αντιπροσωπευτικό σύστημα διοίκησης των τοπικών κοινωνιών.
Η καθιέρωση της απλής αναλογικής στο σύστημα εκλογής των νέων δημοτικών και περιφερειακών αρχών, προσωπικά με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, εν αντιθέσει με την άποψη της πλειοψηφίας της ΚΕΔΕ που δείχνει να μην μπορεί να απαγκιστρωθεί από το τέλμα ενός πολιτικού συστήματος που κατέρρευσε.






Αν θέλουμε να προχωρήσουμε ως κοινωνία και ως τόπος, έχουμε υποχρέωση να μάθουμε να συνεργαζόμαστε, να συνθέτουμε, να συναποφασίζουμε και να συνδημιουργούμε, σεβόμενοι απόλυτα το δικαίωμα της διαφωνίας και της μειοψηφίας του καθενός.
Άλλωστε μέσα από αυτό το δημοκρατικό δικαίωμα προάγεται ο διάλογος, ανταλλάσσονται οι απόψεις, γεννιούνται οι ιδέες και ελέγχεται η εξουσία της πλειοψηφίας.
Αρχηγικές λογικές, μονοκρατορίες, παντοκρατορίες, πολιτικές αυθεντίες και αναντικατάστατοι, δεν έχουν θέση σε σχήματα που καλούνται κυρίως να ανταποκριθούν στην καθημερινότητα των πολιτών.
Το νομοθέτημα όμως αυτό, παρά την ισχυρή προμετωπίδα του που είναι η απλή αναλογική και τον σημαντικό χρόνο που απαιτήθηκε για να συνταχθεί και να παραδοθεί ολοκληρωμένο σε διαβούλευση, δυστυχώς δεν καλύπτει τις απαιτήσεις μιας πραγματικής και ξεκάθαρης μεταρρύθμισης της αυτοδιοίκησης.
Στα επιμέρους άρθρα του μπορούν να αναγνωσθούν είτε θετικές, είτε αρνητικές προτάσεις και να εγερθούν εύλογα ερωτηματικά.
Για παράδειγμα, επιγραμματικά μπορεί να αναφερθεί ότι, η κατηγοριοποίηση των Δήμων, ο καθορισμός της κατανομής των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, ο απεγκλωβισμός των Προέδρων των Τοπικών Κοινοτήτων από το κεντρικό ψηφοδέλτιο, η μείωση του απαιτούμενου αριθμού υποψηφίων για τους συνδυασμούς, το ενιαίο ψηφοδέλτιο στις μικρές κοινότητες, κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Στον αντίποδα ρυθμίσεις όπως, η επαναφορά της θητείας στα τέσσερα έτη και η αποσύνδεση της από τις ευρωεκλογές, η κατανομή πόρων στις τοπικές κοινότητες χωρίς σαφές πλαίσιο διάθεσης τους, η επέκταση αντί για μείωση του ασυμβίβαστου εκλογιμότητας πολιτών, η διατήρηση δημοτικών ενοτήτων ταυτισμένων με τα όρια τοπικών κοινοτήτων, ο ορισμός των χωρικών αντιπεριφερειαρχών και κυρίως ο μη διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων μεταξύ α΄ και β΄ βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης, η μη αποκέντρωση των εξουσιών και διαχείρισης των τοπικών πόρων, αποτελούν αντικείμενα προβληματισμού και συζήτησης αφού δημιουργούν περισσότερα ζητήματα απ΄ όσα επιλύουν.
Σε γενικές γραμμές αποδεικνύεται ότι ο «Κλεισθένης Ι», επιχειρεί φιλόδοξα να εκδημοκρατίσει περισσότερο το ισχυρό δημιούργημα του «Καλλικράτη» χωρίς όμως να πετυχαίνει και τις ζητούμενες λειτουργικές τομές του νέου αυτοδιοικητικού μοντέλου που χρειάζεται η Χώρα, ενός μοντέλου απογαλακτισμένου από την κεντρική εξουσία.
Για τον λόγο αυτό κύριε Πρόεδρε, λαμβάνοντας υπόψη και τη σχετική δέσμευση του Υπουργού Εσωτερικών κ. Σκουρλέτη για δίμηνη παράταση της διαβούλευσης, προτείνω προς το Δημοτικό Συμβούλιο να αποδεχθεί επί της αρχής αυτή τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια που πράγματι έχει θετικό πρόσημο και παράλληλα να συγκροτήσει μια διαπαραταξιακή ομάδα εργασίας που θα επεξεργασθεί τις υπό διαβούλευση συζητούμενες ρυθμίσεις, προτείνοντας τις όποιες βελτιώσεις, καταργήσεις ή τροποποιήσεις αποφασισθούν.
Το τελικό πόρισμα της ομάδας αυτής το οποίο μπορεί να εμπλουτισθεί με τις απόψεις θεσμικών παραγόντων, φορέων, συλλόγων και προσωπικοτήτων του τόπου μας, θεωρώ ότι μπορεί και πρέπει να τεθεί προς συζήτηση σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ώστε να διαμορφωθεί η καταληκτική και τεκμηριωμένη πρόταση μας.






Με αυτό τον τρόπο και έχοντας τη συγκατάθεση της κοινωνίας, θα συνδράμουμε ουσιαστικά από την πλευρά μας στη διαμόρφωση μιας πράγματι νέας, αναπτυξιακής, αυτόνομης, συμμετοχικής και αποτελεσματικής για τους δημότες, αυτοδιοικητικής εποχής.
Χρήστος Τριγώνης
Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Δήμου Γρεβενών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου