ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 2 Απριλίου 2019

«Ημέρα μηδέν»: Γιατί τα GPS κινδυνεύουν να «τρελαθούν» στις 6 Απριλίου προκαλώντας χάος στις μεταφορές και τις χρηματαγορές



Κίνδυνος κατάρρευσης με απρόβλεπτες συνέπειες σε διάφορους τομείς απειλεί ορισμένα συστήματα
GPS στις 6 Απριλίου λόγω ενός ημερολογιακού λάθους σε υπολογιστές.

Ειδικοί επεσήμαναν στο συνέδριο RSA 2019 για την ασφάλεια στο San Francisco ότι τα παλαιότερα συστήματα GPS ενδέχεται να πληγούν από έναν ιό σαν τον Υ2Κ -τον λεγόμενο «ιό της χιλιετίας», που πολλοί ανέμεναν ότι λόγω της μετάβασης στην ημερομονία 01-01-00 θα μηδένιζε τα ρολόγια όλων των υπολογιστών-. Κάτι ανάλογο, αναμένεται να συμβεί και σε παλαιότερους δέκτες του Συστήματος Εντοπισμού Γεωγραφικής Θέσης λόγω του GPS Week Rollover, με αποτέλεσμα τα ημερολόγια των συσκευών αυτών να μηδενιστούν, καθώς θα έχουν «ξεμείνει» από χρόνο τερματίζοντας τα κοντέρ τους.

To ημερολογιακό rollover του GPS ενδεχέται να επηρεάσει συστήματα πλοήγησης αεροσκαφών (Φωτογραφία αρχείου: ΑΡ)To ημερολογιακό rollover του GPS ενδεχέται να επηρεάσει συστήματα πλοήγησης αεροσκαφών (Φωτογραφία αρχείου: ΑΡ)





Τεράστια προβλήματα μπορεί να προκύψουν σε διάφορους τομείς, ειδικά σε εκείνον των αερομεταφορών καθώς ενδέχεται να επηρεαστούν τα συστήματα πλοήγησης αεροσκαφών, με τον Μπιλ Μάλικ, αντιπρόεδρο της εταιρείας κυβερνο-ασφάλειας Trend Micro να δηλώνει ότι θα αποφύγει τις πτήσεις στις 6 Απριλίου. «Οι επιπτώσεις μπορεί να είναι διαδεδομένες επειδή πάρα πολλά συστήματα έχουν ενσωματώσει στη λειτουργία τους το GPS. Στα λιμάνια οι γερανοί χρησιμοποιούν GPS για να φορτώνουν και να ξεφορτώνουν κοντέινερ αυτομάτως. Συστήματα δημόσιας ασφάλειας έχουν ενσωματώσει GPS, όπως και συστήματα παρατήρησης της κυκλοφορίας σε γέφυρες».
Γερανοί χρησιμοποιούν GPS στα λιμάνια για αυτόοματες φορτοεκφορτώσεις κοντέινερ (Φωτογραφία αρχείου: Wikimedia Commons) Γερανοί χρησιμοποιούν GPS στα λιμάνια για αυτόοματες φορτοεκφορτώσεις κοντέινερ (Φωτογραφία αρχείου: Wikimedia Commons)
Αρκετές κυβερνήσεις έχουν προειδοποιήσει τον κρατικό και ιδιωτικό τομέα να προχωρήσουν σε αναβάθμιση της τεχνολογίας, μάλιστα η αμερικανική το έκανε εδώ και έναν χρόνο.
Ο ιός μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και σε χρηματαγορές, επισημαίνουν οι ειδικοί (Φωτογραφία αρχείου: ΑΡ)Ο ιός μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και σε χρηματαγορές, επισημαίνουν οι ειδικοί (Φωτογραφία αρχείου: ΑΡ)
Προβλήματα ενδέχεται να αντιμετωπίσουν επίσης και τα συστήματα πλοήγησης σε παλαιότερα πλοία, χρηματαγορές, εταιρείες παραγωγής ενέργειας, βιομηχανικά συστήματα ελέγχου καθώς και δίκτυα τηλεπικοινωνιών, όχι όμως τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα, που δέχονται, συνήθως, τακτικές αναβαθμίσεις λογισμικού.
Τα smartphones δεν αναμένεται να επηρεαστούν, εκτιμούν ειδικοί (Φωτογραφία: Pixabay)Τα smartphones δεν αναμένεται να επηρεαστούν, εκτιμούν ειδικοί (Φωτογραφία: Pixabay)
Η πηγή του προβλήματος
Το Σύστημα Εντοπισμού Γεωγραφικής Θέσης χρησιμοποιεί δική του ημερολογιακή και ωρολογιακή κλίμακα, που βασίζεται στην καταμέτρηση των εβδομάδων και των δευτερολέπτων ανά εβδομάδα για να μπορούν οι δορυφόροι του να ορίζουν επακριβώς οποιαδήποτε γεωγραφική τοποθεσία.
Τα GPS μπορούν να μετρήσουν μέχρι 1024 εβδομάδες προτού μηδενίσουν μετά απο 19,7 έτη. Η πρώτη εβδομάδα που άρχισε να καταμετράται ήταν η Κυριακή, 6 Ιανουαρίου του 1980. Το πρώτο rollover έγινε στις 21 Αυγούστου 1999 και το Σάββατο 6 Απριλίου συμπληρώνεται ο δεύτερος κύκλος καταμέτρησης και θα πρέπει να ξεκινήσει νέος πάλι από το 0 μέχρι το 1023.
Το πρόβλημα δημιουργείται όταν το rollover προκαλεί σύγχυση σε δέκτες ή λογισμικό του GPS
iefimerida.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου