Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2022

Τουρισμός: «Άδειασαν» από εργαζομένους τα μεγάλα ξενοδοχεία – Προσλαμβάνουν προσωπικό χωρίς πείρα

Η τουριστική περίοδος φτάνει στο αποκορύφωμα της αλλά πολλά ξενοδοχεία τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη ξεμένουν από εργαζόμενους.

Δεκάδες χιλιάδες είναι οι κενές θέσεις εργασίας σε τουριστικές περιοχές στην Ελλάδα, οι οποίες ακόμη δεν έχουν καλυφθεί. Την ίδια στιγμή και λόγω της πανδημίας, δημιουργήθηκε άλλο ένα πρόβλημα.

Οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία παράτησαν τις δουλειές τους για να βρουν κάτι πιο σταθερό αφού η πανδημία επηρέασε και τον τουρισμό. Το πρόβλημα εντείνεται στη χώρα μας αφού οι εργαζόμενοι δεν πηγαίνουν να εργαστούν στα ξενοδοχεία αφού καταγγέλλουν «κακές συνθήκες εργασίας» και «χαμηλή αμοιβή».

Τα ξενοδοχεία στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, πρέπει όμως να δουλέψουν. Και για να γίνει αυτό πρέπει να στελεχωθούν με προσωπικό. Έτσι κυρίως οι μεγάλες ευρωπαϊκές αλυσίδες προσλαμβάνουν εργαζόμενους με ένα απλό βιογραφικό, ακόμη και εάν δεν έχουν την απαραίτητη εμπειρία.

Μάλιστα το euronews αναφέρει ότι χιλιάδες εργαζόμενοι εγκατέλειψαν τη θέση τους και πλέον τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση σε ότι αφορά τα ταξίδια μετά την πανδημία.

Αυτό βέβαια έχει επίπτωση στην ποιότητα των υπηρεσιών αλλά μέχρι στιγμής δεν δείχνει να απασχολεί αυτό το θέμα. Πάντως τα ξενοδοχεία το έχουν συνειδητοποιήσει αυτό και έτσι σιγά σιγά περιορίζουν και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Accor της μεγαλύτερης αλυσίδας ξενοδοχείων στην Ευρώπη, Sebastien Bazin, παραδέχτηκε μιλώντας στο Reuters πως: «Η μεγαλύτερη αλυσίδα ξενοδοχείων της Ευρώπης, έχει αναλάβει δοκιμαστικά να προσλάβει άτομα που δεν έχουν εργαστεί στο παρελθόν στον τουριστικό κλάδο»

Και συνέχισε: «Δοκιμάσαμε στη Λιόν και το Μπορντό πριν από 10 ημέρες και αυτό το Σαββατοκύριακο παίρνουμε συνέντευξη από ανθρώπους, χωρίς βιογραφικό, χωρίς προηγούμενη εργασιακή εμπειρία, οι οποίοι προσλαμβάνονται μέσα σε 24 ώρες»

Στη Γαλλία για παράδειγμα, τις κενές θέσεις γεμίζουν οι φοιτητές ή οι μετανάστες. Όταν γίνει η πρόσληψη οι νέοι υπάλληλοι περνούν μια ταχύρυθμη εκπαίδευση 6 ωρών και μετά τους ρίχνουν να κολυμπήσουν στα βαθιά.

Στη Γαλλία και την Ισπανία, οι ξενοδόχοι προσπαθούν να δελεάσουν εργαζόμενους να πάνε να εργαστούν στον κλάδο και δεν είναι λίγοι εκείνοι που προσφέρουν διάφορα επιπλέον προνόμια, όπως δωρεάν διαμονή, και bonus επι του μισθού.

Ο Gabriel Escarrer διευθύνων σύμβουλος της Ισπανικής εταιρία ξενοδοχείων «Melia» είπε για το πρόβλημα: «Πολλοί εργαζόμενοι αποφάσισαν να μετακινηθούν σε άλλους τομείς, οπότε ξεκινάμε έναν κλάδο από το μηδέν και πρέπει να παλέψουμε για την εξεύρεση εργαζομένων με προσόντα και δεξιότητες»
Ελλάδα

Παρόμοιο πρόβλημα με τις κενές θέσεις στα ξενοδοχεία αντιμετωπίζει και η χώρα μας. Οι εργαζόμενοι αποφεύγουν να τα στελεχώσουν για δυο λόγους: Α) κακές συνθήκες εργασίας και Β) χαμηλοί μισθοί.

Μάλιστα στα τέλη Απριλίου, όταν δηλαδή «στήνεται» το ξενοδοχείο για την τουριστική περίοδο, υπήρχαν περισσότερες από 50 χιλιάδες κενές θέσεις. Ενώ στα νησιά οι επαναπροσλήψεις είχαν αγγίξει μόλις το 10%.


Οι περιοχές που απασχολούν τους περισσότερους εργαζόμενους και εντοπίζεται η έλλειψη προσωπικού είναι η Χαλκιδική, η Κρήτη, η Ρόδος, η Σαντορίνη και η Μύκονος.

Σε κάθε σεζόν, ειδικά σε Μύκονο και Σαντορίνη, το προσωπικό αλλάζει 2-3 φορές μέσα σε λίγους μήνες μιας και δεν αντέχει τις συνθήκες εργασίας και παραιτείται. Οι εξαντλητικές συνθήκες εργασίας και χαμηλές αποδοχές τσακίζουν τους εργαζόμενους. Πρέπει να εργάζονται 7 μέρες την εβδομάδα, 12 ώρες την ημέρα και να αμείβονται με 700 ευρώ.

in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου