ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023

Αθανάσιος Τσιούρας* : Πανεπιστήμιο στα Γρεβενά! (μέρος 2ον)

Στο προηγούμενο σημείωμα αναφέρθηκα στα Τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τα οποία θα έδιναν σημαντική
υπεραξία στα Γρεβενά. Αν όμως είχαμε την επιλογή να προσθέσουμε και δύο τμήματα που δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, ποια θα μπορούσαν να ωθήσουν μπροστά την περιοχή μας και με ποιον τρόπο;

 
 

Μία πρώτη απάντηση είναι προφανής: ένα τμήμα Γεωπονίας και (κυρίως) Δασοπονίας. Η ποιοτική αναβάθμιση του πρωτογενούς μας τομέα περνά μέσα από την ανάπτυξη των γνώσεων που σχετίζονται με την εκμετάλλευση της γης. Νέες, πρωτοπόρες καλλιέργειες, καλύτερος συσχετισμός μεταξύ του εδάφους και της δυνητικής παραγωγής, μεγιστοποίηση της παραγωγής με τρόπους που σέβονται τη φύση και πάντα καταλήγουν σε καλύτερα αγροτικά προϊόντα, εκμετάλλευση των ιδιαιτεροτήτων του νομού (λ.χ. του υψομέτρου, που επιτρέπει εποχικές καλλιέργειες και παραγωγή σε διαφορετικά σημεία μέσα στη χρονιά, σε σχέση με αντίστοιχες παραγωγές στην υπόλοιπη Ελλάδα). Μία δυναμική γενιά γεωπόνων μπορεί να βοηθήσει τους Γρεβενιώτες παραγωγούς να βρουν και να αξιοποιήσουν όλα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που έχουν.

Ο δασικός πλούτος των Γρεβενών επίσης παραμένει τραγικά ανεκμετάλλευτος. Από τη δυνατότητα για (λελογισμένη) υλοτομία μέχρι την αξιοποίησή του για καλλιέργειες, οι οποίες είναι συμβατές με το δασικό χαρακτήρα και μπορούν να βελτιώσουν την οικολογική τους σταθερότητα - οι σύγχρονες προκλήσεις της δασοπονίας, που καταγράφονται σ' αυτό το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Καθηγητή του Α.Π.Θ. Θεοχάρη Ζάγκα είναι, ειδικά στο αναπτυξιακό τους σκέλος, απολύτως επίκαιρες και για τον νομό μας. Οι φοιτητές δασοπονίας δεν θα βρουν καλύτερο μέρος από τα δάση του νομού μας, για να βιώσουν τα όσα διδάσκονται θεωρητικά, αλλά και να συμβάλουν οι ίδιοι (ως φοιτητές σήμερα και ως εξειδικευμένοι επαγγελματίες αύριο) με καινοτόμες προτάσεις και λύσεις.

 
 

Δεύτερο τμήμα που θα είχε νόημα να λειτουργήσει στα Γρεβενά θα ήταν ένα τμήμα Φυσικής Αγωγής. Όχι μόνο επειδή από τα μέρη μας κατάγεται ένας σημαντικός Ολυμπιονίκης, αλλά επειδή το πάθος των Γρεβενιωτών για τον αθλητισμό είναι μοναδικό. Χθες, στον αγώνα μπάσκετ του Πρωτέα Γρεβενών με τον Φίλιππο Βέροιας, το κλειστό γυμναστήριο ήταν γεμάτο με κόσμο που υποστήριζε την ομάδα της πόλης μας. Υποδειγματική κερκίδα, υποστήριξη χωρίς κανένα υβριστικό σύνθημα, με κόσμιο και πολιτισμένο τρόπο, αλλά και με την ένταση που δικαιολογούσε ένας αγώνας. Φίλαθλοι, όχι οπαδοί, κάτι που πολύ σπάνια θα δει κανείς σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της χώρας, όπου ο κανόνας είναι ο φανατισμός και η έλλειψη σεβασμού στους αντιπάλους, αλλά και στα παιδιά που είναι στις κερκίδες. Ακολούθησε ο αγώνας γυναικείου βόλεϊ του Γ.Σ. Γρεβενών με την Κοζάνη. Το επίπεδο του αγώνα ήταν υψηλό, δείχνοντας το μεράκι των μελών της ομάδας και του προπονητή. Ο αθλητισμός είναι μια σημαντική διέξοδος για τη νεολαία (μέσω του αθλητισμού η μητέρα μου, Μαριάνθη Μπέλλου, βγήκε, ουσιαστικά, για πρώτη φορά από τα Γρεβενά, για να αγωνισθεί σε περιφερειακούς αγώνες στα Ιωάννινα, όπου αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στο άλμα εις μήκος, και στη συνέχεια στην Αθήνα, στους πανελλήνιους αγώνες), ενισχύει την υγεία, την ευγενή άμιλλα, και, όπως δείχνει κάθε εβδομάδα η συμπεριφορά των φιλάθλων στα γήπεδα της πόλης μας, τον αλληλοσεβασμό.

Αλλά η εκπαίδευση δεν είναι μόνο πανεπιστημιακή - είναι και τεχνική. Μια μορφή τεχνικής εκπαίδευσης που είναι παραγνωρισμένη, επειδή λίγοι μπορούν να εκτιμήσουν τα πραγματικά της πλεονεκτήματα, είναι αυτή που παρέχεται από τις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.) της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α., τέως Ο.Α.Ε.Δ.). Η εκπαίδευση αυτή πάντοτε συνδυάζεται με πρακτική άσκηση στις επιχειρήσεις της περιοχής. Η λειτουργία μιας τέτοιας σχολής στα Γρεβενά, με το κατάλληλο αντικείμενο, θα μπορούσε να έχει πολλαπλό όφελος, επειδή θα εκπαίδευε παιδιά που θα μπορούσαν να μείνουν εδώ και θα ενίσχυε τις επιχειρήσεις σε τεχνογνωσία. 

Μια σχολή τυροκομίας/ γαλακτοκομίας θα ταίριαζε απολύτως με το παραγωγικό μοντέλο της περιοχής και θα ενίσχυε από πολλές απόψεις την κτηνοτροφία. Θα οδηγούσε σε προϊόντα ποιοτικά, ανταγωνιστικά, και σε κτηνοτροφικές επιχειρήσεις που θα πόνταραν σ' αυτή την εξειδίκευση και θα προσελάμβαναν και θα διατηρούσαν στα Γρεβενά αυτό το εξειδικευμένο προσωπικό. Με τη σειρά του, το προσωπικό αυτό θα γινόταν μαγνήτης για περισσότερες επενδύσεις, άρα περισσότερες θέσεις εργασίας και μεγαλύτερη και καλύτερη παραγωγή - περισσότερο πλούτο στην περιοχή και όλα τα συναφή.

Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε κάθε φορά τι διεκδικούμε και τι ευχόμαστε. Η παρουσία των κατάλληλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στα Γρεβενά, με αντικείμενο προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες, τις ανάγκες και τα φυσικά πλεονεκτήματα της οικονομίας μας, είναι καταλύτης για την ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τον πλούτο και την προκοπή του τόπου.


*Αθανάσιος Τσιούρας
Μαυραναίοι Γρεβενών

Διαβάστε περισσότερα άρθρα, στο ιστολόγιο  Γρεβενά για πάντα! 


1 σχόλιο:

  1. Επικροτώ ιδιαίτερα την ιδέα της σχολής Γεωπονιας αλλα και τυροκομιας. Έπρεπε να έχουν πέσει στο τραπέζι εδώ και χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή