ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 13 Ιουνίου 2023

Γιατί μας αρέσουν τόσο πολύ τα ανθυγιεινά και παχυντικά τρόφιμα; Οι επιστήμονες απαντούν


Ερευνητές του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ για την Έρευνα του Μεταβολισμού σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Γέιλ διαπίστωσαν πως τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη αλλάζουν τον εγκέφαλό μας. Μάλιστα, ακόμα και εάν τρώμε τακτικά έστω και μικρές ποσότητες από αυτά, ο εγκέφαλος μαθαίνει να τα καταναλώνει και στο μέλλον.

 
 

Ο λόγος για τον οποίο μας αρέσουν τόσο πολύ τα ανθυγιεινά και παχυντικά τρόφιμα και ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσεται αυτή η προτίμηση στον εγκέφαλό μας, εξηγείται από τον Σαρμίλι Έντουιν Θαναράγια, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθώς αναφέρει πως «πιστεύουμε ότι ο εγκέφαλος μαθαίνει αυτή την προτίμηση».

Για να ελέγξουν αυτή την υπόθεση, οι ερευνητές έδωσαν σε μια ομάδα εθελοντών μια μικρή πουτίγκα που περιείχε πολύ λίπος και ζάχαρη, καθημερινά για οκτώ εβδομάδες, επιπλέον της κανονικής τους διατροφής. Μια άλλη ομάδα έλαβε μια πουτίγκα που περιείχε τον ίδιο αριθμό θερμίδων, αλλά λιγότερο λίπος. Η εγκεφαλική δραστηριότητα των εθελοντών μετρήθηκε πριν και κατά τη διάρκεια των οκτώ εβδομάδων.

Ποια ήταν τα αποτελέσματα

 
 

Η απόκριση του εγκεφάλου σε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη αυξήθηκε σημαντικά στην ομάδα που έτρωγε την πουτίγκα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά έπειτα από οκτώ εβδομάδες. Αυτό ενεργοποίησε ιδιαίτερα το ντοπαμινεργικό σύστημα, δηλαδή την περιοχή στον εγκέφαλο που είναι υπεύθυνη για τα κίνητρα και την ανταμοιβή.

Οι ερευνητές υποθέτουν ότι η προτίμηση στα ζαχαρούχα τρόφιμα θα συνεχιστεί και μετά το τέλος της μελέτης. Όπως εξηγεί ο Μαρκ Τιτγκεμέγιερ από το ίδιο Ινστιτούτο, που ηγήθηκε της μελέτης, «νέες συνδέσεις δημιουργούνται στον εγκέφαλο και δε διαλύονται τόσο γρήγορα. Εξάλλου, το όλο νόημα της μάθησης είναι ότι εφόσον μάθεις κάτι, δεν το ξεχνάς τόσο εύκολα».

newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου