ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2023

Ο χρυσός κανόνας των 3 χιλιοστών -Ποιος είναι και πώς μπορεί να σε σώσει στο αυτοκίνητο


Τον κίνδυνο να εμπλακούν σε ένα δυσάρεστο οδικό συμβάν διατρέχουν οι οδηγοί που αδιαφορούν για την αντικατάσταση των μοναδικών μερών του αυτοκινήτου που βρίσκονται σε επαφή με την άσφαλτο.

Για απότομη επιδείνωση του καιρού, με σφοδρές νεροποντές έχουν προειδοποιήσει οι μετεωρολόγοι. Η εμφάνιση των βροχών -μεταξύ άλλων- απαιτεί να προσέξουμε τη συμπεριφορά μας πίσω από το τιμόνι, μεριμνώντας για την οδική ασφάλεια. Προτού κάτσουμε πίσω από το τιμόνι το πρώτο που έχουμε να κάνουμε είναι να ελέγξουμε τα ελαστικά μας, μιας και ένα φθαρμένο ελαστικό ενέχει τον κίνδυνο της υδρολίσθησης.



Ειδικότερα, το φαινόμενο της υδρολίσθησης συμβαίνει όταν ένα λεπτό στρώμα νερού μεσολαβεί μεταξύ του πέλματος του ελαστικού και του οδοστρώματος. Τα σύγχρονα ελαστικά έχουν ειδικά σχεδιασμένες αυλακώσεις και κανάλια αποχέτευσης του νερού, επιτρέποντας την σωστή επαφή του ελαστικού με τον δρόμο. Καθώς τα ελαστικά φθείρονται με τα διανυθέντα χιλιόμετρα και το πέλμα τους γίνεται πιο «ρηχό», η αντιμετώπιση της υδρολίσθησης δεν είναι το ίδιο αποτελεσματική. Όσο πιο φθαρμένο είναι το πέλμα, τόσο πιο γρήγορα θα παρουσιαστεί το συγκεκριμένο φαινόμενο με αποτέλεσμα την απώλεια ελέγχου του αυτοκίνητου μας.



Πέρα όμως από αυτό, υπάρχει πιθανότητα σε ένα έλεγχο του ΚΤΕΟ ή της τροχαίας, να φανερωθεί το «πρόβλημα» των φθαρμένων ελαστικών και να βρεθούμε με ενδεχόμενο πρόστιμο. 

Το ελάχιστο νόμιμο βάθος είναι 1,6 χλστ. Παρόλα αυτά, οι ουσιαστικές ιδιότητες για την ασφάλεια απουσιάζουν ήδη πριν από αυτό το όριο. Γι’ αυτό ένα καλοκαιρινό λάστιχο χρειάζεται αντικατάσταση μόλις το βάθος του πέλματος -και όχι ο ώμος του ελαστικού- φτάσει στα 3 χλστ. (καινούριο έχει βάθος 8 έως 9 χλστ.). Λάστιχα με ανομοιόμορφη φθορά τίθενται επίσης υπό αμφισβήτηση και με το ερωτηματικό της αντικατάστασης.



Σύμφωνα με το Άρθρο 81 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα ελαστικά των αυτοκινήτων πρέπει να είναι σε τέτοια κατάσταση, ώστε να εξασφαλίζονται οι συνθήκες ασφάλειας και η πρόσφυση, ακόμη και στο βρεγμένο οδόστρωμα.

Επιπλέον, τα αυτοκίνητα επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με έναν εφεδρικό τροχό ή να έχουν κιτ επισκευής ελαστικού ή νέας τεχνολογίας ελαστικά που επιτρέπουν την συνέχιση της διαδρομής μέχρι το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ. 
Τέλος, ο Κ.Ο.Κ. ορίζει χρηματικό πρόστιμο 80 ευρώ σε αυτόν που οδηγεί αυτοκίνητο με φθαρμένα ελαστικά.

carandmotor.gr
 
 
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου