ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2023

Αυτό είναι το κουμπί στο αυτοκίνητο που απαγορεύεται να πατήσεις τον χειμώνα


Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τον χειμώνα «απαγορεύεται» να αγγίζει κανείς τον διακόπτη που θέτει εκτός λειτουργίας ή έστω περιορίζει την αποτελεσματικότητα του ESPΕνόψει του πρώτου ψυχρού κύματος που πρόκειται να χτυπήσει τη χώρα μας, καλό θα ήταν να αποφύγουμε τους πειραματισμούς, οι οποίοι σε χειμερινές συνθήκες μπορούν να μας κοστίσουν και μάλιστα ακριβά.

Η πτώση της θερμοκρασίας και η αύξηση της συχνότητας αλλά και της έντασης των βροχοπτώσεων κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου καθιστούν το έργο του οδηγού ακόμα πιο δύσκολη και την προσφορά των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης υπερπολύτιμη.
Η απόδοση των ελαστικών

Αυτό που οι περισσότεροι οδηγοί δεν γνωρίζουν είναι ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν την απόδοση των ελαστικών, περιορίζοντας την πρόσφυση ακόμα και στην περίπτωση που η άσφαλτος παραμένει στεγνή.

Και αυτό γιατί τα θερινά ελαστικά, τα οποία τοποθετούνται στις συντριπτική πλειονότητα των οχημάτων στη χώρα μας, αρχίζουν να χάνουν τις ιδιότητές τους όταν η θερμοκρασία του πέλματος πλησιάσει τους 5 βαθμούς Κελσίου.

Η γόμα των ελαστικών σκληραίνει με αποτέλεσμα, η πρόσφυση σταδιακά να περιορίζεται. Φυσικά τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα όταν η άσφαλτος είναι βρεγμένη ή έχει συγκρατήσει τέτοια ποσότητα νερού που να καθιστά εξαιρετικά πιθανή την εμφάνιση του φαινομένου της υδρολίσθησης.


Για τους παραπάνω λόγους, κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου κάθε οδηγός οφείλει να είναι πιο προσεκτικός και να αποφεύγει τους πειραματισμούς, ειδικά όταν αυτοί σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενός οχήματος.
Το ESP

Ένα από αυτά είναι το ESP, η παρουσία του οποίου είναι υποχρεωτική σε όλα τα επιβατικά οχήματα τα οποία προσφέρονται στην αγορά της Ευρώπης από την 1η Νοεμβρίου του 2014, έχοντας αναβαθμίσει θεαματικά την ενεργητική ασφάλεια των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ανάμεσά μας.

Το ESP, γνωστό και ως ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, αναλαμβάνει δράση από τη στιγμή που το αυτοκίνητο εμφανίσει τάσεις αποσταθεροποίησης, παρεμβαίνοντας στο σύστημα πέδησης ή ακόμα και στη λειτουργία του κινητήρα ώστε να αποκαταστήσει τις ισορροπίες.

Η παρέμβαση του ESP είναι σε πολλές περιπτώσεις σωτήρια καθώς υποκαθιστά τους σύνθετους χειρισμούς που όφειλε να πραγματοποιήσει ένας οδηγός ώστε να εξασφαλίσει ότι το αυτοκίνητο δεν θα αποσταθεροποιηθεί πλήρως και δεν θα αποκλίνει από την πορεία του.

 
 

Τι λένε οι ειδικοί

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας δεν θα πρέπει να απενεργοποιείται από τον οδηγό, πόσο μάλλον κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου όπου ακόμα και ένα μικρό γλίστρημα μπορεί να οδηγήσει σε ένα σοβαρό ατύχημα.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τον χειμώνα «απαγορεύεται» να αγγίζει κανείς τον διακόπτη που θέτει εκτός λειτουργίας ή έστω περιορίζει την αποτελεσματικότητα του ESP, σε μια προσπάθεια είτε να πειραματιστεί είτε να ανακαλύψει τι μπορεί να κρύβεται πίσω από ένα άγνωστο στους περισσότερους κουμπί.

Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε, ότι με το πέρασμα του χρόνου και την εξέλιξη της τεχνολογίας, πολλοί κατασκευαστές «έκρυψαν» τον διακόπτη απενεργοποίησης του ηλεκτρονικού συστήματος δυναμικής ευστάθειας είτε σε μη προβεβλημένα σημεία του ταμπλό είτε στο δαιδαλώδες μενού του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ελαχιστοποιώντας με αυτόν τον τρόπο την πιθανότητα κάποιος να τον πατήσει ακούσια, αγνοώντας τη λειτουργία του.

in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου