Οι συμβουλές των ειδικών σχετικά με την εξοικονόμηση καυσίμων στα αυτοκίνητα έχουν πολλές φορές βάση, αλλά όχι πάντα. Αλήθεια, αξίζει να σβήνεις τον κινητήρα όταν σε πιάνει κόκκινο φανάρι;
Ακόμα και όταν βρισκόμαστε σε περίοδο που οι τιμές των καυσίμων πέφτουν, οι συμβουλές για εξοικονόμηση καυσίμων είναι πάντα ευπρόσδεκτες από τους οδηγούς. Δεν είναι όμως όλες τους το ίδιο αποδοτικές και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σε ότι διαβάζουμε.
Για παράδειγμα, θα έχετε ακούσει ότι σβήνοντας τον κινητήρα σε ένα κόκκινο φανάρι θα κάνετε οικονομία στο καύσιμο. Ακούγεται σωστό στην αρχή, αλλά να ξέρετε ότι μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλα προβλήματα για τον κινητήρα.
Για αρχή, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι δεν κάνουμε λόγο για τα σύγχρονα αυτοκίνητα που φέρουν σύστημα stop/start, αλλά για παλαιότερης τεχνολογίας χωρίς το συγκεκριμένο σύστημα.
Ακόμα όμως και αυτά τα σύγχρονα συστήματα, φέρουν ορισμένες δικλείδες ασφαλείας που αφορούν την υγεία του κινητήρα. Για παράδειγμα, ο κινητήρας θα πρέπει να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας για να αρχίσει να δουλεύει το σύστημα stop/start και να απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν κρίνει αυτό σωστό.
Και αυτό γιατί κάθε κρύα εκκίνηση που πραγματοποιείται να ξέρετε ότι αυξάνετε το φορτίο και η τριβή μεταξύ των μηχανικών μερών του κινητήρα, γεγονός που μπορεί να βλάψει τον τελευταίο μακροπρόθεσμα.
Επιπλέον, με κάθε κρύα εκκίνηση του κινητήρα επιτυγχάνουμε υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια εκπομπές ρύπων. Άρα, η ιδέα δεν είναι τόσο καλή για το πορτοφόλι σας και φυσικά με το περιβάλλον.
Ακόμα, η μπαταρία ενός αυτοκινήτου χωρίς σύστημα stop/start θα υποφέρει από τις συχνές εκκινήσεις και αργά ή γρήγορα θα παρουσιάσει βλάβη. Το αποτέλεσμα θα είναι να μείνετε στη μέση του δρόμου με το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο από «κουρασμένη» μπαταρία.
Ενημερωτικά, τα σύγχρονα αυτοκίνητα που φέρουν σύστημα stop/start διαθέτουν ενισχυμένες και άρα ακριβότερες από τις συμβατικές μπαταρίες, καθώς και αναβαθμισμένη μίζα για την εκκίνηση του κινητήρα.
Μόνο σε μία συγκεκριμένη συνθήκη είναι ευεργετικό για την τσέπη μας να σβήνουμε τον κινητήρα σε παλαιότερο αυτοκίνητο εν ώρα ακινησίας. Και αυτή είναι σε μεγάλο μποτιλιάρισμα που πρέπει να μείνουμε ακινητοποιημένοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, άνω του ενός λεπτού.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου