Με στόχο την καταπολέμηση μερικών εκ των πλέον επικίνδυνων παραβάσεων του ΚΟΚ, όπως είναι η κίνηση με ταχύτητα πάνω από το εκάστοτε επιτρεπόμενο όριο και οι αυτοσχέδιοι αγώνες σε δημόσιο δρόμο, η Ελληνική Αστυνομία έχει δημιουργήσει ομάδες ειδικά για αυτόν τον σκοπό.
Είναι οι Ομάδες Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, οι οποίες στελεχώνονται με προσωπικό από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Τροχαίας και αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο της καταπολέμησης της παραβατικότητας στους ελληνικούς δρόμους.
Οι εν λόγω ομάδες χρησιμοποιούν οχήματα που φέρουν τα χαρακτηριστικά χρώματα και γνωρίσματα της ΕΛ.ΑΣ. αλλά και συμβατικά οχήματα «ειδικού σκοπού», με τα οποία είναι σε θέση να βάλουν γρήγορα τέλος σε μία καταδίωξη, αν αυτό χρειαστεί.
Ανάμεσα στα οχήματα που χρησιμοποιεί η Τροχαία για την πάταξη των παραβιάσεων του ΚΟΚ ξεχωρίζουν και τα δύο... ιαπωνικά Γεράκια της που έχει στις τάξεις της η ΕΛ.ΑΣ. που «ακούν» στο όνομα Suzuki Hayabusa.
Με τελική ταχύτητα άνω των 300 χλμ./ώρα (για την πρώτη γενιά), η πανίσχυρη hyperbike της Ελληνικής Αστυνομίας είναι ένας πραγματικός εφιάλτης για τους παραβάτες οδηγούς και αποτελεί το «βαρύ πυροβολικό» της Τροχαίας όταν οι άνδρες της έχουν να αντιμετωπίσουν σπορ αυτοκίνητα με ακραίες ιπποδυνάμεις και επιδόσεις, όπως στην περίπτωση του οδηγού που «πιάστηκε» από το ραντάρ να πηγαίνει με 251 χλμ./ώρα.
Η πρώτης γενιάς Suzuki GSX 1300R Hayabusa της Τροχαίας φέρει εν σειρά 4κύλινδρο κινητήρα 1.299 κ.εκ. απόδοσης 173 ίππων και η τελική της ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα.
Το μοντέλο παρουσιάστηκε το 1999, και η ιαπωνική ονομασία Hayabusa σημαίνει «peregrine falcon». Πρόκειται για ένα είδος γερακιού (Πετρίτης στα ελληνικά), το οποίο αναπτύσσει ταχύτητες πτήσης έως 322 χλμ./ώρα. Περίπου όσο και το Hayabusa, το οποίο όταν παρουσιάστηκε ήταν μακράν η ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής στο πλανήτη, με τις επιδόσεις της να παραμένουν επίκαιρες ακόμη και σήμερα.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου