ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024

Επιτρέπεται το διπλοπαρκάρισμα στην Ελλάδα; Πότε έρχεται ο γερανός;


Το διπλοπαρκάρισμα είναι μια από τις... αγαπημένες συνήθειες των Ελλήνων οδηγών, που όμως επιφέρει αρκετές κυρώσεις.

Τεράστιο είναι το πρόβλημα που δημιουργείται καθημερινά στους δρόμους των πόλεων της χώρας μας, από τους οδηγούς που σταθμεύουν το αυτοκίνητό τους όπου τους «καπνίσει» αδιαφορώντας για το γεγονός ότι δυσχεραίνουν τη ζωή πολλών συμπολιτών τους.

Δεν είναι μόνο η στάθμευση στα πεζοδρόμια που καθιστά εφιαλτικές τις μετακινήσεις των πεζών. Ούτε φυσικά, το παρκάρισμα σε θέσεις που εμποδίζουν την ομαλή διέλευση των ΑμεΑ. 



Χάος στην αστική ζούγκλα προκαλείται και από το «αγιάτρευτο» φαινόμενο του «διπλοπαρκαρίσματος», δηλαδή της ενέργειας στάθμευσης του οχήματος παράπλευρα από ένα άλλο.

Πόσες φορές έχουμε γίνει, άλλωστε, μάρτυρες ενός περιστατικού κατά το οποίο ο οδηγός ενός ΙΧ αδυνατεί να εξέλθει από τη θέση που είχε σταθμεύσει νομότυπα, λόγω της απόφασης ενός συμπολίτη του να τον «κλείσει»;

Αναφορά στο διπλοπαρκάρισμα γίνεται στην παράγραφο 3, Άρθρο 34 «Στάση και Στάθμευση» του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπου αναφέρεται ότι η στάθμευση οχήματος στο οδόστρωμα απαγορεύεται «παράπλευρά άλλου οχήματος, σε στάση ή στάθμευση, εκτός αν άλλως ορίζεται με ειδική σήμανση. Κατ' εξαίρεση, τα δίτροχα ποδήλατα, μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες χωρίς καλάθι καθώς και τα Ε.Π.Η.Ο., μπορούν να σταθμεύουν το ένα παράπλευρά με το άλλο σε διπλή σειρά».



Η συγκεκριμένη παράβαση τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ. Παράλληλα, αν η παράνομη στάθμευση συνεχίζεται και πέραν των τριών 3 ωρών από τη βεβαίωση της παράβασης, βεβαιώνεται νέα παράβαση από το ίδιο ή άλλο όργανο και μετά την πάροδο του δεύτερου τρίωρου γίνεται μεταφορά του οχήματος.

Σε περίπτωση, μάλιστα, που παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, τότε η απομάκρυνση του… παρανομούντος οχήματος από το σημείο γίνεται αμέσως με γερανό.

Επίσης,στην περίπτωση που ένα ΙΧ αδυνατεί να εξέλθει από το σημείο που έχει παρκάρει λόγω διπλοπαρκαρίσματος άλλου οχήματος, τότε ο παθών οδηγός μπορεί να καλέσει την Τροχαία, ώστε να δρομολογηθούν οι διαδικασίες απομάκρυνσης του διπλοπαρκαρισμένου οχήματος.




Σημειώνεται, τέλος, ότι το «40άρι» και η απομάκρυνση του οχήματος με γερανό δεν πρέπει να αποτελούν τους μοναδικούς λόγους ανησυχίας για έναν οδηγό που διπλοπαρκάρει.

Αν από το «διπλοπαρκάρισμα» παρεμποδίζεται η λειτουργία των συγκοινωνιακών μέσων (επί παραδείγματι δεν υπάρχει χώρος να περάσει ένα αστικό λεωφορείο) τότε ο οδηγός διαπράττει το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών.

Όπως αναφέρεται στο άρθρο 292 του Ποινικού Κώδικα (Νόμος 4619/2019), «όποιος παρεμποδίζει ή διαταράσσει σε μεγάλη έκταση ή για μεγάλο χρονικό διάστημα τη λειτουργία των κοινόχρηστων συγκοινωνιακών μέσων, και ιδίως μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίου, αεροπλάνου ή λεωφορείου, τιμωρείται με φυλάκιση.

Αν η πράξη τελέστηκε από αμέλεια, επιβάλλεται χρηματική ποινή ή παροχή κοινωφελούς εργασίας». 

 carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου