Αμερικανοί ερευνητές εκτιμούν ότι χρειαζόμαστε ένα νέο φως δίπλα στο κόκκινο, το κίτρινο και το πράσινο, ώστε τα αυτόνομα οχήματα να γνωρίζουν πότε μπορούν να κινηθούν σε παράταξη.
Μιλώντας στο Top Gear, ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Ali Hajbabaie εξήγησε ότι η ομάδα του Πανεπιστημίου North State Carolina, εξετάζει τρόπους ώστε να αποφορτιστούν οι δρόμοι από το κυκλοφοριακό, καθώς θα γίνεται η μετάβαση στην πλήρως αυτόνομη κυκλοφορία.
Επί του παρόντος, τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα ακολουθούν απλώς την υπάρχουσα ροή κυκλοφορίας, επειδή για την ώρα ο αριθμός τους στο δρόμο είναι ελάχιστος.
Καθώς όμως όλο και περισσότερα αυτόνομα αυτοκίνητα θα προστίθενται στους αυτοκινητόδρομους, αυτός δεν είναι ο καλύτερος τρόπος αφομοίωσης των έξυπνων οχημάτων στην κίνηση, ιδίως στις διασταυρώσεις που ελέγχονται από φανάρια.
Αντ' αυτού, η ομάδα προτείνει ένα επιπλέον σήμα στην ακολουθία κόκκινο/κίτρινο/πράσινο. Αυτό το σήμα επικοινωνεί με ένα επικεφαλής αυτόνομο όχημα, ενημερώνοντάς το πότε είναι ασφαλές να ξεκινήσει να κινείται μαζί με μια ομάδα αυτοκινήτων χωρίς οδηγό πιο γρήγορα προς μια κατεύθυνση. Στη συνέχεια, το ίδιο σήμα μπορεί να εφαρμοστεί προς άλλη κατεύθυνση.
Το ποσοστό αυτόνομων οχημάτων παίζει ρόλο
Η έρευνα της ομάδας έδειξε ότι με ένα ποσοστό 10% αυτόνομων οχημάτων στο δρόμο, η διαφορά στην μέση ταχύτητα και τη συμφόρηση δεν αλλάζει σημαντικά. Ωστόσο, όταν υπάρχει ένα 30-40% μιξ αυτόνομων και συμβατικών οχημάτων, τα αποτελέσματα της ομάδας δείχνουν σημαντικό θετικό αντίκτυπο και μείωση των καθυστερήσεων.
Ουσιαστικά, ολόκληρη η διασταύρωση θα ελέγχεται από το ένα επιπλέον φως, αντί να χρειάζεται να περιμένουμε την καθιερωμένη ακολουθία που γνωρίζουμε σήμερα για να ξεκινήσουμε να κινούμαστε.
Το επιπλέον φως, ο Dr Hajbabaie λέει ότι δεν χρειάζεται να είναι το λευκό που χρησιμοποίησαν. Επίσης, δεν πρόκειται να εμποδίζει ούτε τους οδηγούς συμβατικών οχημάτων να περάσουν τα φανάρια. Αντίθετα, μπορούν να ενταχθούν στο κομβόι, υπό την προϋπόθεση ότι τηρούν συγκεκριμένους κανόνες, όπως η διατήρηση σταθερού ρυθμού και θέσης (δηλαδή να μην προσπερνούν).
Δοκιμές με μοντέλα υπό κλίμακα
Ο Dr Hajbabaie λέει ότι τον ρωτούν συχνά με πόση ακρίβεια πρέπει να ακολουθούν οι οδηγοί τη ροή κυκλοφορίας, αλλά διευκρινίζει ότι πρόκειται απλώς για μια περίπτωση φυσικής ακολουθίας, όπως θα έκαναν και τώρα.
Αν σκέφτεστε ότι ένας οδηγός μπορεί κατά λάθος να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο στη μέση μιας διασταύρωσης, το μοντέλο το έχει ήδη προβλέψει. "Αν το κενό γίνει πολύ μεγάλο, τότε ο φωτεινός σηματοδότης επιστρέφει σε πράσινη, κίτρινη και κόκκινη [ακολουθία] για ένα διάστημα", δήλωσε ο Hajbabaie.
Παραδεχόμενος ότι ουσιαστικά παίζει με γιγαντιαία Scalextric για την έρευνά του, πρόσθεσε: "Πραγματοποιούμε τις δοκιμές μας με αυτοκίνητα κλίμακας 1:18. Είναι ηλεκτρικά, και μερικά είναι αυτόνομα, αλλά μερικά τα ελέγχουμε μόνοι μας". Οι δοκιμές με αυτοκίνητα φυσικού μεγέθους εξαρτώνται από τη χρηματοδότηση, αλλά ο Hajbabaie ελπίζει να μεταφράσει τα ευρήματα σε πραγματικές δοκιμές σε περίπου ένα χρόνο από τώρα.
Μιλώντας στο Top Gear, ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Ali Hajbabaie εξήγησε ότι η ομάδα του Πανεπιστημίου North State Carolina, εξετάζει τρόπους ώστε να αποφορτιστούν οι δρόμοι από το κυκλοφοριακό, καθώς θα γίνεται η μετάβαση στην πλήρως αυτόνομη κυκλοφορία.
Επί του παρόντος, τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα ακολουθούν απλώς την υπάρχουσα ροή κυκλοφορίας, επειδή για την ώρα ο αριθμός τους στο δρόμο είναι ελάχιστος.
Καθώς όμως όλο και περισσότερα αυτόνομα αυτοκίνητα θα προστίθενται στους αυτοκινητόδρομους, αυτός δεν είναι ο καλύτερος τρόπος αφομοίωσης των έξυπνων οχημάτων στην κίνηση, ιδίως στις διασταυρώσεις που ελέγχονται από φανάρια.
Αντ' αυτού, η ομάδα προτείνει ένα επιπλέον σήμα στην ακολουθία κόκκινο/κίτρινο/πράσινο. Αυτό το σήμα επικοινωνεί με ένα επικεφαλής αυτόνομο όχημα, ενημερώνοντάς το πότε είναι ασφαλές να ξεκινήσει να κινείται μαζί με μια ομάδα αυτοκινήτων χωρίς οδηγό πιο γρήγορα προς μια κατεύθυνση. Στη συνέχεια, το ίδιο σήμα μπορεί να εφαρμοστεί προς άλλη κατεύθυνση.
Το ποσοστό αυτόνομων οχημάτων παίζει ρόλο
Η έρευνα της ομάδας έδειξε ότι με ένα ποσοστό 10% αυτόνομων οχημάτων στο δρόμο, η διαφορά στην μέση ταχύτητα και τη συμφόρηση δεν αλλάζει σημαντικά. Ωστόσο, όταν υπάρχει ένα 30-40% μιξ αυτόνομων και συμβατικών οχημάτων, τα αποτελέσματα της ομάδας δείχνουν σημαντικό θετικό αντίκτυπο και μείωση των καθυστερήσεων.
Ουσιαστικά, ολόκληρη η διασταύρωση θα ελέγχεται από το ένα επιπλέον φως, αντί να χρειάζεται να περιμένουμε την καθιερωμένη ακολουθία που γνωρίζουμε σήμερα για να ξεκινήσουμε να κινούμαστε.
Το επιπλέον φως, ο Dr Hajbabaie λέει ότι δεν χρειάζεται να είναι το λευκό που χρησιμοποίησαν. Επίσης, δεν πρόκειται να εμποδίζει ούτε τους οδηγούς συμβατικών οχημάτων να περάσουν τα φανάρια. Αντίθετα, μπορούν να ενταχθούν στο κομβόι, υπό την προϋπόθεση ότι τηρούν συγκεκριμένους κανόνες, όπως η διατήρηση σταθερού ρυθμού και θέσης (δηλαδή να μην προσπερνούν).
Δοκιμές με μοντέλα υπό κλίμακα
Ο Dr Hajbabaie λέει ότι τον ρωτούν συχνά με πόση ακρίβεια πρέπει να ακολουθούν οι οδηγοί τη ροή κυκλοφορίας, αλλά διευκρινίζει ότι πρόκειται απλώς για μια περίπτωση φυσικής ακολουθίας, όπως θα έκαναν και τώρα.
Αν σκέφτεστε ότι ένας οδηγός μπορεί κατά λάθος να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο στη μέση μιας διασταύρωσης, το μοντέλο το έχει ήδη προβλέψει. "Αν το κενό γίνει πολύ μεγάλο, τότε ο φωτεινός σηματοδότης επιστρέφει σε πράσινη, κίτρινη και κόκκινη [ακολουθία] για ένα διάστημα", δήλωσε ο Hajbabaie.
Παραδεχόμενος ότι ουσιαστικά παίζει με γιγαντιαία Scalextric για την έρευνά του, πρόσθεσε: "Πραγματοποιούμε τις δοκιμές μας με αυτοκίνητα κλίμακας 1:18. Είναι ηλεκτρικά, και μερικά είναι αυτόνομα, αλλά μερικά τα ελέγχουμε μόνοι μας". Οι δοκιμές με αυτοκίνητα φυσικού μεγέθους εξαρτώνται από τη χρηματοδότηση, αλλά ο Hajbabaie ελπίζει να μεταφράσει τα ευρήματα σε πραγματικές δοκιμές σε περίπου ένα χρόνο από τώρα.
topgeargreece.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου