Κάποιοι θα ισχυρίζονταν ότι το μαγιό αυτό δεν έφυγε ποτέ. Οι παραλίες και οι πισίνες στην Ευρώπη
(ιδίως στη Γαλλία) αποτελούν εδώ και καιρό έναν ασφαλή χώρο για τους οπαδούς του στυλ Speedo, το ίδιο και στη Βραζιλία.«Τα αθλητικά σλιπ είναι επίσης de rigeur για τους κολυμβητές, τους παίκτες υδατοσφαίρισης και τους δύτες, ενώ αγκαλιάζονται ευρέως από τις στιλιστικές προτιμήσεις της queer κοινότητας» γράφει η Martha Alexander στο cnn.com.
«Αλλά μήπως τα λαθραία budgie (όπως είναι γνωστό το σλιπ κολύμβησης σε μεγάλο μέρος του Ηνωμένου Βασιλείου και της Αυστραλίας), θα μπορούσαν να γίνουν ξανά αγαπητά και στους άνδρες που αγαπούν τα κοντομάνικα πουκάμισα;» αναρωτιέται η Alexander, με νόημα.
Οι άντρες τα φοράνε «κοντά»
Η Speedo -οι αρχικοί προμηθευτές του πολύπαθου κομματιού του λιτού μαγιό- υποστήριζαν πέρσι ότι η μεγάλη επιστροφή του μικρού μαγιό έχει έρθει, αναφέροντας ότι το 2023, οι πωλήσεις και οι παραγγελίες σε όλη την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική έχουν αυξηθεί πάνω από 200% σε σύγκριση με το 2022.
Εν τω μεταξύ, στις ΗΠΑ, η μάρκα αναφέρει αύξηση των πωλήσεων κατά 54% από το 2020 έως το 2021 και ξεπέρασε αυτό το ποσοστό το 2023 (η μάρκα λέει ότι τα στοιχεία για το 2022 δεν είναι ακριβή λόγω υλικοτεχνικών αλλαγών εκείνης της χρονιάς).
Η αναβίωση του ενδύματος θα μπορούσε να οφείλεται σε μια ευρύτερη κίνηση προς τις «κοντύτερες αναλογίες» στην ανδρική μόδα γενικότερα, δήλωσε ο Stephen Doig, Men’s Style Editor στη βρετανική εφημερίδα The Telegraph. «Η άνοδος του κοντού σορτς έχει παρατηρηθεί στην Prada, τον Gucci και τον Dior – οπότε ίσως τα μικροσκοπικά μαγιό είναι μια φυσική εξέλιξη», είπε, προσθέτοντας ότι τα ανδρικά μαγιό είναι μια «ανθηρή» αγορά.
Μέρος του ειρωνικού στυλ κι αυτό;
«Υπάρχει μια τεράστια ποικιλία επιλογών και σχεδιαστικής νοημοσύνης όσον αφορά τα ανδρικά μαγιό τώρα», δήλωσε ο Doig, γεγονός που «προκαλεί έκπληξη το να βλέπουμε την επιστροφή αυτού του throwback».
Σε συνέντευξή της στο CNN, η Kirsty Saddler, αντιπρόεδρος του Global Brand Marketing της Speedo, έκρινε ότι το σλιπ Speedo είναι «κλασικό, εικονικό και γνωστό σε όλο τον κόσμο» και πρόσθεσε: «Είναι επίσης πολύ πρακτικό και το πιο ελαφρύ και άνετο αντικείμενο που μπορεί να φορέσει κανείς όταν κολυμπάει».
Άλλοι σχολιαστές αποδίδουν το ανανεωμένο ενδιαφέρον για το λουκ στη συνεχιζόμενη επικράτηση του ειρωνικού στυλ – βλέπε μουστάκια, Crocs, χτενίσματα με χαίτη, κάλτσες με σανδάλια.
Τα τελευταία χρόνια, το πολιτιστικό κύρος του μαγιό έχει αναβαθμιστεί από μια σειρά διάσημων θαυμαστών. Ο Daniel Craig ως James Bond στο «Casino Royale» (2006). Ο Ολυμπιονίκης δύτης Tom Daley και οι αστέρες του ποδοσφαίρου David Beckham και Cristiano Ronaldo. Ο ηθοποιός Luke Evans τα φοράει στην παραλία, όπως και ο τραγουδιστής Ricky Martin και ο σχεδιαστής μόδας Giorgio Armani.
Ο ηθοποιός Zac Efron φόρεσε ένα με αστέρια και ρίγες κατά τη διάρκεια μιας διαφήμισης στο Superbowl του 2017 και ο κινηματογραφικός αστέρας Arnold Schwarzenegger είναι θιασώτης τους εδώ και πολλές δεκαετίες.
Η αναβίωση του ενδύματος θα μπορούσε να οφείλεται σε μια ευρύτερη κίνηση προς τις «κοντύτερες αναλογίες» στην ανδρική μόδα γενικότερα, δήλωσε ο Stephen Doig, Men’s Style Editor στη βρετανική εφημερίδα The Telegraph
Όλα ξεκίνησαν το 1959
Το κολυμβητικό σλιπ της Speedo -τόσο διάσημο που έχει γίνει η λέξη που περιγράφει αυτό το στυλ του μαγιό- ήταν η πιο διάσημη δημιουργία του Αυστραλού καλλιτέχνη και σχεδιαστή Peter Travis, ο οποίος εργάστηκε επίσης ως αγγειοπλάστης, κατασκευαστής χαρταετών και λέκτορας κεραμικής.
Ο Travis εντάχθηκε στην Speedo το 1959, σε μια εποχή που οι άνδρες φορούσαν σορτς στην παραλία – ή ίσως ένα «κοστούμι καμπάνας»: σορτς μπόξερ με ασορτί πουκάμισο. Τα μακρύτερα μαγιό χαβανέζικου στυλ είχαν γίνει της μόδας και η εταιρεία ήθελε ο Travis να δημιουργήσει κάτι παρόμοιο γι’ αυτούς. Αλλά ο Travis είχε μια πολύ «μικρότερη ιδέα».
Το σλιπ κολύμβησης του ήταν, λοιπόν, «σύντομο» (brief λέγεται άλλωστε στα αγγλικά το μαγιό αυτό) – διαθέσιμο σε τρεις διαστάσεις πλαϊνού πλάτους 17,5 εκατοστών, 12,5 εκατοστών και 7,5 εκατοστών – όσο μεγαλύτερο ήταν το πλάτος, τόσο πιο «σεμνό» ήταν το ρούχο, δήλωσε η αυστραλιανή εφημερίδα Sydney Morning Herald. Αρχικά, αναφέρει η εφημερίδα, οι άνδρες έτειναν να αγοράζουν το μεγαλύτερο πλάτος, αλλά το δεύτερο έτος είδαν τους αγοραστές να επιλέγουν το μεσαίο πλάτος, με το πιο λιτό στυλ των 7,5 εκατοστών να κυριαρχεί τρία χρόνια μετά την καθιέρωσή του.
Τα μακρύτερα μαγιό χαβανέζικου στυλ είχαν γίνει της μόδας και η εταιρεία ήθελε ο Travis να δημιουργήσει κάτι παρόμοιο γι’ αυτούς. Αλλά ο Travis είχε μια πολύ «μικρότερη ιδέα»
Τάραξε τα νερά των λουόμενων
Ο Travis δήλωσε ότι το σλιπ του δεν σχεδιάστηκε για να ερεθίσει ή να κάνει μια δήλωση μόδας (η ρατσιστική αντίληψή τους ήταν απλώς, όπως είπε, «ένα μπόνους»), ως φανατικός σέρφερ, ο Travis δήλωσε ότι το ρούχο ήταν απλώς ένα λειτουργικό κομμάτι του εξοπλισμού για να διευκολύνει την κίνηση όσων βρίσκονται στο νερό.
Δεν ήταν όλοι ευχαριστημένοι. Η Αυστραλία είχε μακρά ιστορία στην προσπάθεια των αρχών να ελέγχουν τι φορούσαν οι λουόμενοι στην παραλία: το 1907 μια πρόταση που προέβλεπε ότι οι άνδρες θα έπρεπε να φορούν ολόσωμες στολές αμφισβητήθηκε έντονα και τελικά απορρίφθηκε. Οι γυναίκες τιμωρούνταν ιδιαίτερα για την επιλογή των μαγιό τους.
Για δεκαετίες μετά, επιθεωρητές με μαγνητόφωνα περιπολούσαν στις παραλίες για να εντοπίζουν όσους φορούσαν τολμηρά μαγιό – και παρόμοιες σκηνές διαδραματίστηκαν και σε ορισμένες παραλίες των ΗΠΑ, ιδίως κατά τη δεκαετία του 1920.
Το 1961, όταν τα Speedos φορέθηκαν για πρώτη φορά στην παραλία Bondi του Σίδνεϊ, η λιτότητά τους προκάλεσε επιφωνήματα έκπληξης, έριξε σαγόνια και είδε ακόμη και αστυνομικούς να συλλαμβάνονται για προσβολή της δημοσίας αιδούς
Κράξεις; Θαυμάζεις
Το 1961, όταν τα Speedos φορέθηκαν για πρώτη φορά στην παραλία Bondi του Σίδνεϊ, η λιτότητά τους προκάλεσε επιφωνήματα έκπληξης, έριξε σαγόνια και είδε ακόμη και αστυνομικούς να συλλαμβάνονται για προσβολή της δημοσίας αιδούς (οι κατηγορίες τελικά αποσύρθηκαν, καθώς τα σλιπ δεν αποκάλυπταν ηβικές τρίχες).
Το όλο επεισόδιο ήταν δωρεάν διαφήμιση για την Speedo. Οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν παγκοσμίως. Τα σλιπ αγκαλιάστηκαν από όλες τις δημογραφικές ομάδες, από τους ηλικιωμένους άνδρες μέχρι τους αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1968 στο Μεξικό, 27 από τους 29 χρυσούς Ολυμπιονίκες στην πισίνα φορούσαν μαγιό Speedo.
Τα σλιπ κυριάρχησαν καθ’ όλη τη διάρκεια των μεθυστικών ημερών της δεκαετίας του 1970 και του 1980, αλλά μέχρι τη δεκαετία του ’90 και την έλευση του grunge, τα φαρδιά σορτς κυριαρχούσαν στην παραλία. Τα Speedos έγιναν κωμικά – μια φανταχτερή στολή, ένα απομεινάρι, ένα αστείο.
Δείτε το βίντεο
«Υπάρχει μια κάποια ματσίστικη αύρα στο ένδυμα»
Είναι μια αντίληψη που η Speedo ισχυρίζεται ότι δεν είναι καθολική. «Στην Αυστραλία, για παράδειγμα, το σλιπ είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μας στυλ», δήλωσε η Saddler, υποστηρίζοντας ότι η αναζωπύρωσή τους μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ένα ευέλικτο στυλ που ταιριάζει σε όλες τις ηλικίες. «Ένα κλασικό μαύρο σλιπ λειτουργεί καλά στον ώριμο άνδρα στο Σεν Τροπέ, ενώ ένα σλιπ με σχέδιο νέον λειτουργεί για πάρτι στην παραλία της Ίμπιζα», πρόσθεσε.
Και ενώ τα μαγιό τύπου Fastskin μπορεί πλέον να είναι στάνταρ για κολυμβητικούς αγώνες υψηλού επιπέδου, «πολλοί επίλεκτοι κολυμβητές και κολυμβητές συλλόγων επιλέγουν να φορούν σλιπ κατά τη διάρκεια των προπονήσεων, καθώς είναι απίστευτα άνετα», δήλωσε η Saddler, αναφέροντας τους Ολυμπιονίκες Caeleb Dressel από τις ΗΠΑ και τον Βρετανό Adam Peaty.
«Υπάρχει μια απλότητα στο να επιλέγεις ένα βασικό σλιπ αντί για πιο φανταχτερές επιλογές μαγιό», δήλωσε ο Doig. «Δεν νομίζω ότι έχει να κάνει απαραίτητα με την ομορφιά του σώματος- υπάρχει μια κάποια ματσίστικη αύρα στο ένδυμα (ακόμη και όταν φοριέται από έναν άντρα με πιο γεμάτο σώμα). Αλλά αν πρόκειται να τα φορέσεις, πρέπει πραγματικά να το θέλεις».
in.gr *Με στοιχεία από cnn.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου