Στις μέρες μας, τα αυτοκίνητα είναι πλέον υπολογιστές σε τροχούς. Τα σημερινά οχήματα μπορεί να περιέχουν πάνω από 100 υπολογιστές και εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού. Αυτοί οι υπολογιστές είναι όλοι δικτυωμένοι μεταξύ τους και μπορούν να λειτουργήσουν όλες τις πτυχές του οχήματός σας.
Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, το γεγονός ότι η κλοπή αυτοκινήτων έχει γίνει επίσης υψηλής τεχνολογίας.
Τέσσερις κατηγορίες επεξεργαστών στα αυτοκίνητά μας
Οι υπολογιστές σε ένα όχημα μπορούν να χωριστούν σε τέσσερις κατηγορίες. Πολλοί υπολογιστές είναι αφιερωμένοι στη λειτουργία του συστήματος κίνησης του οχήματος, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου του καυσίμου, της μπαταρίας ή και των δύο, της παρακολούθησης των εκπομπών ρύπων και της λειτουργίας του cruise control.
Η δεύτερη κατηγορία είναι αφιερωμένη στην παροχή ασφάλειας. Αυτοί οι υπολογιστές συλλέγουν δεδομένα από το όχημα και το εξωτερικό περιβάλλον και παρέχουν λειτουργίες όπως διόρθωση λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα και παρακολούθηση αντιγράφων ασφαλείας.
Η τρίτη κατηγορία είναι τα συστήματα infotainment που παρέχουν μουσική και βίντεο και μπορούν να διασυνδεθούν με τις προσωπικές σας συσκευές μέσω ασύρματης επικοινωνίας Bluetooth. Πολλά οχήματα μπορούν επίσης να συνδεθούν σε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και να παρέχουν συνδεσιμότητα Wi-Fi. Η τελευταία κατηγορία είναι το σύστημα πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος GPS του αυτοκινήτου.
Οι υπολογιστές μιας κατηγορίας πρέπει συχνά να επικοινωνούν με υπολογιστές μιας άλλης κατηγορίας. Για παράδειγμα, το σύστημα ασφαλείας πρέπει να μπορεί να ελέγχει το σύστημα κίνησης και τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Μια διαφορά μεταξύ του δικτύου στο αυτοκίνητό σας και ενός τυπικού δικτύου υπολογιστών είναι ότι όλες οι συσκευές στο αυτοκίνητο εμπιστεύονται η μία την άλλη. Επομένως, αν ένας επιτιθέμενος μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε έναν υπολογιστή, μπορεί εύκολα να αποκτήσει πρόσβαση και σε άλλους υπολογιστές στο αυτοκίνητο.
Όπως συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία, ορισμένες πτυχές των σημερινών αυτοκινήτων δυσκολεύουν τους κλέφτες και ορισμένες διευκολύνουν τους κλέφτες. Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι κλοπής ενός αυτοκινήτου που επιτρέπονται από τη σημερινή τεχνολογία.
Πειρατεία με τα κλειδιά
Ένα από τα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας είναι η χρήση της εισόδου χωρίς κλειδί και της απομακρυσμένης εκκίνησης. Η είσοδος χωρίς κλειδί έχει γίνει κοινή σε πολλά οχήματα και είναι πολύ βολική. Το μπρελόκ που έχετε συνδέεται με το αυτοκίνητό σας χρησιμοποιώντας έναν κωδικό που γνωρίζουν τόσο το αυτοκίνητό σας όσο και το μπρελόκ, γεγονός που σας εμποδίζει να εκκινήσετε άλλα αυτοκίνητα.
Η διαφορά μεταξύ της εισόδου χωρίς κλειδί και των τηλεχειριστηρίων που ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητό σας είναι ότι τα μπρελόκ εισόδου χωρίς κλειδί εκπέμπουν πάντα, οπότε όταν πλησιάζετε το αυτοκίνητό σας και αγγίζετε την πόρτα, αυτό θα ξεκλειδώνει. Παλιά έπρεπε να πατήσετε ένα κουμπί για να ξεκλειδώσετε την πόρτα του αυτοκινήτου και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσετε το κλειδί σας για να εκκινήσετε το αυτοκίνητο.
Τα πρώτα μπρελόκ χωρίς κλειδί μετέδιδαν έναν ψηφιακό κωδικό στο αυτοκίνητο και αυτό ξεκλείδωνε. Οι κλέφτες γρήγορα συνειδητοποίησαν ότι μπορούσαν να κρυφακούσουν το ραδιοσήμα και να κάνουν καταγραφή. Στη συνέχεια μπορούσαν να "αναπαράγουν" την ηχογράφηση και να ξεκλειδώσουν το αυτοκίνητο. Για να βοηθήσουν στην ασφάλεια, οι νεότερες εφαρμογές χρησιμοποιούν έναν κωδικό μιας χρήσης για να ανοίξει η πόρτα.
Μια μέθοδος κλοπής αυτοκινήτων περιλαμβάνει τη χρήση δύο συσκευών για τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής γέφυρας μεταξύ του τηλεχειριστηρίου και του αυτοκινήτου σας. Ένα άτομο πηγαίνει κοντά στο αυτοκίνητο και χρησιμοποιεί μια συσκευή για να ξεγελάσει το αυτοκίνητο ώστε να στείλει έναν ψηφιακό κωδικό που χρησιμοποιείται για την επαλήθευση του fob του ιδιοκτήτη.
Η συσκευή του κλέφτη στέλνει αυτό το σήμα σε έναν συνεργό που βρίσκεται κοντά στο σπίτι του ιδιοκτήτη, ο οποίος μεταδίδει ένα αντίγραφο του σήματος του αυτοκινήτου. Όταν το fob του ιδιοκτήτη απαντήσει, η συσκευή κοντά στο σπίτι στέλνει το σήμα του fob στη συσκευή κοντά στο αυτοκίνητο και το αυτοκίνητο ανοίγει. Οι κλέφτες μπορούν στη συνέχεια να φύγουν, αλλά μόλις κλείσουν το αυτοκίνητο δεν μπορούν να το ξαναβάλουν μπροστά. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να το διορθώσουν αυτό, διασφαλίζοντας ότι το fob βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο για να οδηγηθεί.
Παραβίαση του δικτύου
Το δίκτυο που χρησιμοποιείται από όλους τους υπολογιστές σε ένα αυτοκίνητο για την επικοινωνία ονομάζεται δίαυλος δικτύου ελεγκτών. Έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στους υπολογιστές ενός αυτοκινήτου να στέλνουν εντολές και πληροφορίες ο ένας στον άλλο. Ο δίαυλος CAN δεν σχεδιάστηκε για ασφάλεια, επειδή όλες οι συσκευές θεωρείται ότι είναι αυτόνομες. Αλλά αυτή η υπόθεση αφήνει το δίαυλο CAN ευάλωτο στους χάκερ.
Οι κλέφτες αυτοκινήτων συχνά προσπαθούν να παραβιάσουν τον δίαυλο CAN και από εκεί τους υπολογιστές που ελέγχουν τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Η μονάδα ελέγχου του κινητήρα αποθηκεύει ένα αντίγραφο του ασύρματου κωδικού κλειδιού και οι κλέφτες μπορούν να τον κλωνοποιήσουν σε ένα κενό μπρελόκ που θα χρησιμοποιήσουν για να εκκινήσουν το αυτοκίνητο του θύματος.
Μια μέθοδος είναι η πρόσβαση στα ενσωματωμένα διαγνωστικά του αυτοκινήτου μέσω μιας φυσικής θύρας ή μιας ασύρματης σύνδεσης που προορίζεται για τεχνικούς επισκευών. Οι κλέφτες που αποκτούν πρόσβαση στα ενσωματωμένα διαγνωστικά αποκτούν πρόσβαση στον δίαυλο CAN.
Μια άλλη μέθοδος παραβίασης δικτύου είναι μέσα από φωτιστικό σώμα ώστε να φτάσεις στο δίαυλο CAN μέσω μιας απευθείας σύνδεσης καλωδίωσης.
Κλοπή με USB
Οι σύγχρονοι κλέφτες δοκιμάζουν επίσης το USB hack, το οποίο εκμεταλλεύεται ένα σχεδιαστικό ελάττωμα σε μια συγκεκριμένη φίρμα. Πρόκειται περισσότερο για ένα παλαιού τύπου hot-wiring ενός αυτοκινήτου παρά για ένα ζήτημα υψηλής τεχνολογίας υπολογιστή. Ονομάζεται USB hack επειδή όταν οι κλέφτες ανοίγουν ένα αυτοκίνητο, αναζητούν μια υποδοχή στην κολόνα του τιμονιού. Αποδεικνύεται ότι ένα βύσμα USB ταιριάζει στην υποδοχή και αυτό σας επιτρέπει να ενεργοποιήσετε τη μίζα.
Έτσι, το μόνο που χρειάζεται να κάνει κάποιος είναι να σπάσει το παράθυρο, να τοποθετήσει ένα βύσμα USB και να βάλει μπροστά το αυτοκίνητο. Αυτή η τεχνική έχει γίνει διαβόητη χάρη σε μια χαλαρή ένωση νεαρών κλεφτών αυτοκινήτων στο Μιλγουόκι με την ονομασία Kia Boyz, οι οποίοι έχουν αποκτήσει φήμη στο TikTok.
Τι μπορείτε να κάνετε
Δεδομένου ότι υπάρχουν τόσα πολλά διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων και η πολυπλοκότητά τους αυξάνεται, είναι πιθανό να συνεχίσουν να υπάρχουν νέοι και δημιουργικοί τρόποι για να κλέβουν οι κλέφτες αυτοκίνητα.
Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν; Ορισμένα πράγματα είναι τα ίδια όπως πάντα: Κρατήστε το όχημά σας κλειδωμένο και μην αφήνετε το μπρελόκ σας μέσα σε αυτό. Αυτό που είναι καινούργιο είναι να διατηρείτε το λογισμικό του οχήματός σας ενημερωμένο, όπως ακριβώς κάνετε με το τηλέφωνο και τον υπολογιστή σας.
Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, το γεγονός ότι η κλοπή αυτοκινήτων έχει γίνει επίσης υψηλής τεχνολογίας.
Τέσσερις κατηγορίες επεξεργαστών στα αυτοκίνητά μας
Οι υπολογιστές σε ένα όχημα μπορούν να χωριστούν σε τέσσερις κατηγορίες. Πολλοί υπολογιστές είναι αφιερωμένοι στη λειτουργία του συστήματος κίνησης του οχήματος, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου του καυσίμου, της μπαταρίας ή και των δύο, της παρακολούθησης των εκπομπών ρύπων και της λειτουργίας του cruise control.
Η δεύτερη κατηγορία είναι αφιερωμένη στην παροχή ασφάλειας. Αυτοί οι υπολογιστές συλλέγουν δεδομένα από το όχημα και το εξωτερικό περιβάλλον και παρέχουν λειτουργίες όπως διόρθωση λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα και παρακολούθηση αντιγράφων ασφαλείας.
Η τρίτη κατηγορία είναι τα συστήματα infotainment που παρέχουν μουσική και βίντεο και μπορούν να διασυνδεθούν με τις προσωπικές σας συσκευές μέσω ασύρματης επικοινωνίας Bluetooth. Πολλά οχήματα μπορούν επίσης να συνδεθούν σε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και να παρέχουν συνδεσιμότητα Wi-Fi. Η τελευταία κατηγορία είναι το σύστημα πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος GPS του αυτοκινήτου.
Οι υπολογιστές μιας κατηγορίας πρέπει συχνά να επικοινωνούν με υπολογιστές μιας άλλης κατηγορίας. Για παράδειγμα, το σύστημα ασφαλείας πρέπει να μπορεί να ελέγχει το σύστημα κίνησης και τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Μια διαφορά μεταξύ του δικτύου στο αυτοκίνητό σας και ενός τυπικού δικτύου υπολογιστών είναι ότι όλες οι συσκευές στο αυτοκίνητο εμπιστεύονται η μία την άλλη. Επομένως, αν ένας επιτιθέμενος μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε έναν υπολογιστή, μπορεί εύκολα να αποκτήσει πρόσβαση και σε άλλους υπολογιστές στο αυτοκίνητο.
Όπως συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία, ορισμένες πτυχές των σημερινών αυτοκινήτων δυσκολεύουν τους κλέφτες και ορισμένες διευκολύνουν τους κλέφτες. Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι κλοπής ενός αυτοκινήτου που επιτρέπονται από τη σημερινή τεχνολογία.
Πειρατεία με τα κλειδιά
Ένα από τα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας είναι η χρήση της εισόδου χωρίς κλειδί και της απομακρυσμένης εκκίνησης. Η είσοδος χωρίς κλειδί έχει γίνει κοινή σε πολλά οχήματα και είναι πολύ βολική. Το μπρελόκ που έχετε συνδέεται με το αυτοκίνητό σας χρησιμοποιώντας έναν κωδικό που γνωρίζουν τόσο το αυτοκίνητό σας όσο και το μπρελόκ, γεγονός που σας εμποδίζει να εκκινήσετε άλλα αυτοκίνητα.
Η διαφορά μεταξύ της εισόδου χωρίς κλειδί και των τηλεχειριστηρίων που ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητό σας είναι ότι τα μπρελόκ εισόδου χωρίς κλειδί εκπέμπουν πάντα, οπότε όταν πλησιάζετε το αυτοκίνητό σας και αγγίζετε την πόρτα, αυτό θα ξεκλειδώνει. Παλιά έπρεπε να πατήσετε ένα κουμπί για να ξεκλειδώσετε την πόρτα του αυτοκινήτου και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσετε το κλειδί σας για να εκκινήσετε το αυτοκίνητο.
Τα πρώτα μπρελόκ χωρίς κλειδί μετέδιδαν έναν ψηφιακό κωδικό στο αυτοκίνητο και αυτό ξεκλείδωνε. Οι κλέφτες γρήγορα συνειδητοποίησαν ότι μπορούσαν να κρυφακούσουν το ραδιοσήμα και να κάνουν καταγραφή. Στη συνέχεια μπορούσαν να "αναπαράγουν" την ηχογράφηση και να ξεκλειδώσουν το αυτοκίνητο. Για να βοηθήσουν στην ασφάλεια, οι νεότερες εφαρμογές χρησιμοποιούν έναν κωδικό μιας χρήσης για να ανοίξει η πόρτα.
Μια μέθοδος κλοπής αυτοκινήτων περιλαμβάνει τη χρήση δύο συσκευών για τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής γέφυρας μεταξύ του τηλεχειριστηρίου και του αυτοκινήτου σας. Ένα άτομο πηγαίνει κοντά στο αυτοκίνητο και χρησιμοποιεί μια συσκευή για να ξεγελάσει το αυτοκίνητο ώστε να στείλει έναν ψηφιακό κωδικό που χρησιμοποιείται για την επαλήθευση του fob του ιδιοκτήτη.
Η συσκευή του κλέφτη στέλνει αυτό το σήμα σε έναν συνεργό που βρίσκεται κοντά στο σπίτι του ιδιοκτήτη, ο οποίος μεταδίδει ένα αντίγραφο του σήματος του αυτοκινήτου. Όταν το fob του ιδιοκτήτη απαντήσει, η συσκευή κοντά στο σπίτι στέλνει το σήμα του fob στη συσκευή κοντά στο αυτοκίνητο και το αυτοκίνητο ανοίγει. Οι κλέφτες μπορούν στη συνέχεια να φύγουν, αλλά μόλις κλείσουν το αυτοκίνητο δεν μπορούν να το ξαναβάλουν μπροστά. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να το διορθώσουν αυτό, διασφαλίζοντας ότι το fob βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο για να οδηγηθεί.
Παραβίαση του δικτύου
Το δίκτυο που χρησιμοποιείται από όλους τους υπολογιστές σε ένα αυτοκίνητο για την επικοινωνία ονομάζεται δίαυλος δικτύου ελεγκτών. Έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στους υπολογιστές ενός αυτοκινήτου να στέλνουν εντολές και πληροφορίες ο ένας στον άλλο. Ο δίαυλος CAN δεν σχεδιάστηκε για ασφάλεια, επειδή όλες οι συσκευές θεωρείται ότι είναι αυτόνομες. Αλλά αυτή η υπόθεση αφήνει το δίαυλο CAN ευάλωτο στους χάκερ.
Οι κλέφτες αυτοκινήτων συχνά προσπαθούν να παραβιάσουν τον δίαυλο CAN και από εκεί τους υπολογιστές που ελέγχουν τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Η μονάδα ελέγχου του κινητήρα αποθηκεύει ένα αντίγραφο του ασύρματου κωδικού κλειδιού και οι κλέφτες μπορούν να τον κλωνοποιήσουν σε ένα κενό μπρελόκ που θα χρησιμοποιήσουν για να εκκινήσουν το αυτοκίνητο του θύματος.
Μια μέθοδος είναι η πρόσβαση στα ενσωματωμένα διαγνωστικά του αυτοκινήτου μέσω μιας φυσικής θύρας ή μιας ασύρματης σύνδεσης που προορίζεται για τεχνικούς επισκευών. Οι κλέφτες που αποκτούν πρόσβαση στα ενσωματωμένα διαγνωστικά αποκτούν πρόσβαση στον δίαυλο CAN.
Μια άλλη μέθοδος παραβίασης δικτύου είναι μέσα από φωτιστικό σώμα ώστε να φτάσεις στο δίαυλο CAN μέσω μιας απευθείας σύνδεσης καλωδίωσης.
Κλοπή με USB
Οι σύγχρονοι κλέφτες δοκιμάζουν επίσης το USB hack, το οποίο εκμεταλλεύεται ένα σχεδιαστικό ελάττωμα σε μια συγκεκριμένη φίρμα. Πρόκειται περισσότερο για ένα παλαιού τύπου hot-wiring ενός αυτοκινήτου παρά για ένα ζήτημα υψηλής τεχνολογίας υπολογιστή. Ονομάζεται USB hack επειδή όταν οι κλέφτες ανοίγουν ένα αυτοκίνητο, αναζητούν μια υποδοχή στην κολόνα του τιμονιού. Αποδεικνύεται ότι ένα βύσμα USB ταιριάζει στην υποδοχή και αυτό σας επιτρέπει να ενεργοποιήσετε τη μίζα.
Έτσι, το μόνο που χρειάζεται να κάνει κάποιος είναι να σπάσει το παράθυρο, να τοποθετήσει ένα βύσμα USB και να βάλει μπροστά το αυτοκίνητο. Αυτή η τεχνική έχει γίνει διαβόητη χάρη σε μια χαλαρή ένωση νεαρών κλεφτών αυτοκινήτων στο Μιλγουόκι με την ονομασία Kia Boyz, οι οποίοι έχουν αποκτήσει φήμη στο TikTok.
Τι μπορείτε να κάνετε
Δεδομένου ότι υπάρχουν τόσα πολλά διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων και η πολυπλοκότητά τους αυξάνεται, είναι πιθανό να συνεχίσουν να υπάρχουν νέοι και δημιουργικοί τρόποι για να κλέβουν οι κλέφτες αυτοκίνητα.
Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν; Ορισμένα πράγματα είναι τα ίδια όπως πάντα: Κρατήστε το όχημά σας κλειδωμένο και μην αφήνετε το μπρελόκ σας μέσα σε αυτό. Αυτό που είναι καινούργιο είναι να διατηρείτε το λογισμικό του οχήματός σας ενημερωμένο, όπως ακριβώς κάνετε με το τηλέφωνο και τον υπολογιστή σας.
topgeargreece.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου