Είναι ένα ερώτημα που βασανίζει κάθε οδηγό: πόσα χιλιόμετρα μπορεί να διανύσει ένα αυτοκίνητο πριν αρχίσει να "παραδίδει πνεύμα";
Μια αμερικανική μελέτη έρχεται να δώσει μια γενική εικόνα για την αντοχή των καινούργιων αυτοκινήτων, των οποίων η διάρκεια ζωής υπολογίζεται περίπου στα 8 χρόνια ή 250.000 χιλιόμετρα πριν ζητήσουν κάποια μεγάλη επισκευή στον κινητήρα.
Κάθε επιπλέον χιλιόμετρο ή έτος μετά από αυτό το όριο πρέπει να θεωρείται μπόνους.
Η πραγματικότητα, όμως, είναι πιο περίπλοκη:
Η πραγματικότητα, όμως, είναι πιο περίπλοκη:
Η ανθεκτικότητα ενός αυτοκινήτου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η ποιότητα κατασκευής, τα υλικά, η χρήση και, κυρίως, η συντήρηση. Αυτοί οι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος, ακόμα και να την διπλασιάσουν.
Η απάντηση στο ερώτημα της ανθεκτικότητας εξαρτάται και από τον τύπο του καυσίμου, καθώς η διάρκεια ζωής των αυτοκινήτων diesel και βενζίνης είναι πολύ διαφορετική λόγω του τρόπου λειτουργίας και των απαιτήσεων στις οποίες τα υποβάλλουμε.
Οι πετρελαιοκίνητες μπορούν να ξεπεράσουν τα 300.000 χιλιόμετρα χωρίς σοβαρά προβλήματα, με τους ειδικούς να αναφέρουν ότι είναι αρκετές οι περιπτώσεις diesel οχημάτων που έχουν ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα και λειτουργούν ακόμα άψογα. Το μυστικό, αναφέρουν, είναι η σωστή συντήρηση με ποιοτικά λάδια και καύσιμα, καθώς και η τακτική αντικατάσταση των ευαίσθητων εξαρτημάτων.
Τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα ντίζελ, ωστόσο, αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω των φίλτρων εκπομπών ρύπων, τα οποία φράζουν με την πάροδο του χρόνου. Παρόλα αυτά, το προσδόκιμο ζωής τους κυμαίνεται μεταξύ 350.000 και 400.000 χιλιομέτρων.
Από την άλλη, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, παραδοσιακά, θεωρούνταν ότι αντέχουν περίπου 250.000 χιλιόμετρα. Ωστόσο, αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί στα 300.000 ή και περισσότερο με σωστή συντήρηση, ενώ ορισμένοι κινητήρες, όπως οι Ιαπωνικοί, με τακτικό έλεγχο γίνονται "αθάνατοι" και μπορούν να "γράψουν" εντυπωσιακά πολλά χιλιόμετρα χωρίς σοβαρά προβλήματα.
Επίσης ένα από τα ερωτήματα που έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο συχνό είναι η διάρκεια ζωής των υβριδικών αυτοκινήτων.
Τα συγκεκριμένα οχήματα που συνδυάζουν έναν βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα έχουν παρόμοια διάρκεια ζωής με τα συμβατικά βενζινοκίνητα.
Η απάντηση στο ερώτημα της ανθεκτικότητας εξαρτάται και από τον τύπο του καυσίμου, καθώς η διάρκεια ζωής των αυτοκινήτων diesel και βενζίνης είναι πολύ διαφορετική λόγω του τρόπου λειτουργίας και των απαιτήσεων στις οποίες τα υποβάλλουμε.
Οι πετρελαιοκίνητες μπορούν να ξεπεράσουν τα 300.000 χιλιόμετρα χωρίς σοβαρά προβλήματα, με τους ειδικούς να αναφέρουν ότι είναι αρκετές οι περιπτώσεις diesel οχημάτων που έχουν ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα και λειτουργούν ακόμα άψογα. Το μυστικό, αναφέρουν, είναι η σωστή συντήρηση με ποιοτικά λάδια και καύσιμα, καθώς και η τακτική αντικατάσταση των ευαίσθητων εξαρτημάτων.
Τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα ντίζελ, ωστόσο, αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω των φίλτρων εκπομπών ρύπων, τα οποία φράζουν με την πάροδο του χρόνου. Παρόλα αυτά, το προσδόκιμο ζωής τους κυμαίνεται μεταξύ 350.000 και 400.000 χιλιομέτρων.
Από την άλλη, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, παραδοσιακά, θεωρούνταν ότι αντέχουν περίπου 250.000 χιλιόμετρα. Ωστόσο, αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί στα 300.000 ή και περισσότερο με σωστή συντήρηση, ενώ ορισμένοι κινητήρες, όπως οι Ιαπωνικοί, με τακτικό έλεγχο γίνονται "αθάνατοι" και μπορούν να "γράψουν" εντυπωσιακά πολλά χιλιόμετρα χωρίς σοβαρά προβλήματα.
Επίσης ένα από τα ερωτήματα που έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο συχνό είναι η διάρκεια ζωής των υβριδικών αυτοκινήτων.
Τα συγκεκριμένα οχήματα που συνδυάζουν έναν βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα έχουν παρόμοια διάρκεια ζωής με τα συμβατικά βενζινοκίνητα.
Αν και οι μπαταρίες τους, αυτοφορτιζόμενες ή επαναφορτιζόμενες, μπορεί να χάσουν μέρος της απόδοσής τους με την πάροδο του χρόνου, επηρεάζοντας ελαφρώς την κατανάλωση, το αυτοκίνητο συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά.
Πάντως οι ειδικοί μεταξύ άλλων συστήνουν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων να προχωρούν σε αλλαγή ιμάντα χρονισμού (αν φυσικά το αυτοκίνητο δεν λειτουργεί με καδένα) νωρίτερα από τα συνιστώμενα χιλιόμετρα του κατασκευαστή. Με αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι πιθανότητες να σπάσει, κάτι που μπορεί να οδηγήσει και στην καταστροφή του κινητήρα.
Εν κατακλείδι, η διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αλλά με σωστή συντήρηση και προσοχή, μπορεί να ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές εκτιμήσεις. Είτε πρόκειται για ντίζελ, βενζίνη ή υβριδικό, το κλειδί είναι η τακτική φροντίδα και η προληπτική αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων.
Πάντως οι ειδικοί μεταξύ άλλων συστήνουν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων να προχωρούν σε αλλαγή ιμάντα χρονισμού (αν φυσικά το αυτοκίνητο δεν λειτουργεί με καδένα) νωρίτερα από τα συνιστώμενα χιλιόμετρα του κατασκευαστή. Με αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι πιθανότητες να σπάσει, κάτι που μπορεί να οδηγήσει και στην καταστροφή του κινητήρα.
Εν κατακλείδι, η διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αλλά με σωστή συντήρηση και προσοχή, μπορεί να ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές εκτιμήσεις. Είτε πρόκειται για ντίζελ, βενζίνη ή υβριδικό, το κλειδί είναι η τακτική φροντίδα και η προληπτική αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου