Όσα είχε να προσφέρει στην ανθούσα βιομηχανία του πορνό ο Rocco Siffredi το έκανε και με το παραπάνω. Τώρα ήρθε ο καιρός και για λίγο παιχνίδι, για την οικογένεια και λίγη φιλοσοφία ..
Όταν ανακοίνωσε στις αρχές του 2015 ότι θα αποχωρήσει από την ενεργό δράση, η βιομηχανία του πορνό, έχασε έναν πραγματικό σταρ. Ο Ιταλός Ρόκο Σιφρέντι με την τριαντάχρονη καριέρα και πάνω από 1300 ταινίες στο ενεργητικό του, ναι μεν είχε κλείσει τα 50 του χρόνια, αλλά πήρε την απόφαση μετά την συμμετοχή του στο reality show Survivor. Κατά την διάρκεια της εκπομπής συνειδητοποίησε ότι προτιμά πλέον την οικογενειακή ζωή και θέλει να περνά περισσότερο χρόνο με την γυναίκα του και τους δύο γιους του, αντί να χρειάζεται να ιδρώνει στα πλατό παρέα με 2 και 3 παρτενέρ.
Η απώλεια του Σιφρέντι είναι μεγάλη για έναν ακόμα λόγο, πέραν του ότι είχε ένα παλιομοδίτικο «μάτσο» στυλ στις «ερμηνείες» του (βάλτε στο μυαλό σας ο,τι θέλετε ως εικόνα, για να κατανοήσετε τα προλεγόμενα): ήταν απο εκείνες τις ανθεκτικές προσωπικότητες που κατάφεραν να μείνουν στο επάγγελμα για πολύ καιρό και είδαν την μεταμόρφωση του. Ξεκίνησε να δουλεύει στις αρχές του ’80 και μέχρι σήμερα έχουν περάσει από τα χέρια του (και όχι μόνο) τρεις γενιές πορνοστάρ. Εκεί όπου οι άλλοι αποσύρονταν, εκείνος συνέχιζε κυριολεκτικά ως duracel, αποκτώντας μεγαλύτερη φήμη περισσότερα λεφτά και άπειρους θαυμαστές. Παρότι δεν είχε κάνει ποτέ gay πορνό, αποτέλεσε φαντασίωση ανδρών και γυναικών. Η συνεισφορά του στο συγκεκριμένο τύπο θεάματος είχε αναγνωρισθεί και θεσμικά. Είχε βραβευτεί με τα AVN, που είναι τα «Οσκαρ της Πορνογραφίας». Τι το ξεχωριστό είχε ο Σιφρέντι εκτός από τα εντυπωσιακά του προσόντα; Ηταν παθιασμένος, ποτέ μηχανικός και έδειχνε ότι το απολάμβανε κάθε φορά. Φαινόταν ένας ρόλος κόμμένος και ραμμένος στα μέτρα του. Ποτέ δεν είδε την δουλειά αυτή ως κάτι υποτιμητικό αλλά ως καθρέφτη της κοινωνίας και θεωρούσε τον εαυτό του, κάποιον που προσφέρει κάτι που μοιάζει με κοινωνική υπηρεσία (μην πούμε λειτούργημα και ξεσηκωθούν οι δημοσιογράφοι, οι εκπαιδευτικοί και οι δικηγόροι). Ο ίδιος θυμάται σε παλαιότερη του συνέντευξη ότι όταν πρωτομπήκε στον χώρο, οι πορνοστάρ ήταν ένα γκέτο. Ζούσαν στις παρυφές της κοινωνίας. «Τότε βέβαια, τα πράγματα ήταν πιο απλά από μια άλλη άποψη: αρκούσε να δείξεις τα γεννητικά σου όργανα και το κοινό ήταν ευχαριστημένο. Δεν χρειαζόταν να κάνεις κάτι παραπάνω από μια αυθόρμητη, απλή φυσική διαδικασία».
Ένας οικονομικός τομέας με τόσο μεγάλο τζίρο που άρχισε να γνωρίζει τεράστια άνθηση τότε, δεν θα μπορούσε να μην μείνει ίδιος. Σιγά - σιγά οι πορνοστάρ έγιναν αποδεκτοί ως επαγγελματίες και οικοδομήθηκε ένα σταρ σύστεμ. Η Ιλόνα Στάλερ πιο γνωστή ως Τσιτσιολίνα (σύζυγος του καλλιτέχνη Τζεφ Κουνς) έγινε τόσο δημοφιλής, που έφτασε μέχρι και την Ιταλική βουλή. Δεν υπήρχε πλέον το κοινωνικό στίγμα. «Κατά την δεκαετία του ΄90 άλλαξε η αγορά, καθιερώθηκαν τα βραβεία, τα ΜΜΕ άρχισαν να δείχνουν ενδιαφέρον» λέει ο Σιφρέντι. Σε αυτά προσθέστε και τα νέα τεχνολογικά μέσα. Το διαδίκτυο έκανε το πορνό πολύ πιο προσβάσιμο σε ανθρώπους που θα φοβόντουσαν να περάσουν το κατώφλι ενός sex shop αλλά δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να δουν κάποια ταινία στην οθόνη του υπολογιστή τους. Η διασφάλιση της ανωνυμίας μεγάλωσε ακόμα περισσότερο τον κύκλο εργασιών και λειτούργησε ευεργετικά και σε άλλους χώρους όπως είναι τα ερωτικά αξεσουάρ. Ο Ιταλός πορνοστάρ λέει ότι οι ερωτικές ταινίες ήταν πάντοτε ένα μέσο απελευθέρωσης για τον μέσο άνθρωπο, ιδιαίτερα στην εποχή μας όπου υπάρχει ανάγκη για σεξουαλική απελευθέρωση. Θεωρεί ότι το κοινό έχει γίνει πιο αδηφάγο και θέλει να βλέπει όλο και πιο ακραία πράγματα. «Οσο περνά ο καιρός, το σεξ έχει γίνει όλο και πιο τεχνητό. Εχει γίνει ένα είδος πρόκλησης και ανταγωνισμού. Οι πρωταγωνιστές του πορνό παίρνουν συνέχεια viagra και χρησιμοποιούν άλλα φαρμακευτικά μέσα για να μπορέσουν να αποδώσουν. Αναρωτιέμαι αν η εικόνα μιας γυμνής γυναίκας αρκεί πλέον για να προκαλέσει στύση. Οι άνδρες φοβούνται τις γυναίκες».
Ο Σιφρέντι έχει γνωρίσει και τεράστιες δόξες ως παραγωγός. Επιμένει ότι ο τρόπος με τον οποίον αντιμετωπίζουμε το σεξ έχει να κάνει πολύ και με την χώρα από την οποίαν καταγόμαστε. Από την πείρα του, τα κορίτσια από τις τέως ανατολικές χώρες είναι πιο απελευθερωμένα και πρόθυμα να πρωταγωνιστήσουν στις ταινίες του, διότι το σεξ ήταν το μόνο πράγμα που δεν είχε απαγορευτεί κατά την κομμουνιστική περίοδο. Και μπορεί να βρίσκει πιο καυτές τις Ιταλίδες, τις Ισπανίδες και τις Γαλλίδες αλλά εκεί ο καθολικισμός και οι κοινωνικές αναστολές κάνουν κακό στην βιομηχανία του πορνό. Ανακαλεί στο μυαλό του μια περίπτωση όπου έπρεπε να κάνει γύρισμα με μια Ιταλίδα και όλα πήγαν καταστροφικά. Μόλις όμως αποχώρησε το συνεργείο και έκλεισαν τα φώτα, η κοπέλα μεταμορφώθηκε. Θεωρούσε μάλιστα ότι ακόμα και το γεγονός ότι η καριέρα του Μπερλουσκόνι είχε πολλά ερωτικά σκάνδαλα, αυτό είχε κάνει καλό στον πολιτικό: «Οταν ένας 74χρονος πηγαίνει με μια 18χρονη, οι άλλοι τον θεωρούν μάγκα» έλεγε για τον τέως πρωθυπουργό, ο οποίος κάθε τόσο έκανε πάρτι με κουνελάκια. Ο Ροκο πάντως δηλώνει ερωτευμένος με την Ουγγαρέζα γυναίκα του η οποία είναι επίσης πορνοστάρ. Εχουν πρωταγωνιστήσει μαζί σε ταινίες και έχουν έναν ευτυχισμένο γάμο. Μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στην Ρώμη και την Βουδαπέστη. Και θα συνεχίσει την επικερδή επιχείρηση της παραγωγής.
Τριανταφυλλιά Κυπαρίση
Όταν ανακοίνωσε στις αρχές του 2015 ότι θα αποχωρήσει από την ενεργό δράση, η βιομηχανία του πορνό, έχασε έναν πραγματικό σταρ. Ο Ιταλός Ρόκο Σιφρέντι με την τριαντάχρονη καριέρα και πάνω από 1300 ταινίες στο ενεργητικό του, ναι μεν είχε κλείσει τα 50 του χρόνια, αλλά πήρε την απόφαση μετά την συμμετοχή του στο reality show Survivor. Κατά την διάρκεια της εκπομπής συνειδητοποίησε ότι προτιμά πλέον την οικογενειακή ζωή και θέλει να περνά περισσότερο χρόνο με την γυναίκα του και τους δύο γιους του, αντί να χρειάζεται να ιδρώνει στα πλατό παρέα με 2 και 3 παρτενέρ.
Η απώλεια του Σιφρέντι είναι μεγάλη για έναν ακόμα λόγο, πέραν του ότι είχε ένα παλιομοδίτικο «μάτσο» στυλ στις «ερμηνείες» του (βάλτε στο μυαλό σας ο,τι θέλετε ως εικόνα, για να κατανοήσετε τα προλεγόμενα): ήταν απο εκείνες τις ανθεκτικές προσωπικότητες που κατάφεραν να μείνουν στο επάγγελμα για πολύ καιρό και είδαν την μεταμόρφωση του. Ξεκίνησε να δουλεύει στις αρχές του ’80 και μέχρι σήμερα έχουν περάσει από τα χέρια του (και όχι μόνο) τρεις γενιές πορνοστάρ. Εκεί όπου οι άλλοι αποσύρονταν, εκείνος συνέχιζε κυριολεκτικά ως duracel, αποκτώντας μεγαλύτερη φήμη περισσότερα λεφτά και άπειρους θαυμαστές. Παρότι δεν είχε κάνει ποτέ gay πορνό, αποτέλεσε φαντασίωση ανδρών και γυναικών. Η συνεισφορά του στο συγκεκριμένο τύπο θεάματος είχε αναγνωρισθεί και θεσμικά. Είχε βραβευτεί με τα AVN, που είναι τα «Οσκαρ της Πορνογραφίας». Τι το ξεχωριστό είχε ο Σιφρέντι εκτός από τα εντυπωσιακά του προσόντα; Ηταν παθιασμένος, ποτέ μηχανικός και έδειχνε ότι το απολάμβανε κάθε φορά. Φαινόταν ένας ρόλος κόμμένος και ραμμένος στα μέτρα του. Ποτέ δεν είδε την δουλειά αυτή ως κάτι υποτιμητικό αλλά ως καθρέφτη της κοινωνίας και θεωρούσε τον εαυτό του, κάποιον που προσφέρει κάτι που μοιάζει με κοινωνική υπηρεσία (μην πούμε λειτούργημα και ξεσηκωθούν οι δημοσιογράφοι, οι εκπαιδευτικοί και οι δικηγόροι). Ο ίδιος θυμάται σε παλαιότερη του συνέντευξη ότι όταν πρωτομπήκε στον χώρο, οι πορνοστάρ ήταν ένα γκέτο. Ζούσαν στις παρυφές της κοινωνίας. «Τότε βέβαια, τα πράγματα ήταν πιο απλά από μια άλλη άποψη: αρκούσε να δείξεις τα γεννητικά σου όργανα και το κοινό ήταν ευχαριστημένο. Δεν χρειαζόταν να κάνεις κάτι παραπάνω από μια αυθόρμητη, απλή φυσική διαδικασία».
Ένας οικονομικός τομέας με τόσο μεγάλο τζίρο που άρχισε να γνωρίζει τεράστια άνθηση τότε, δεν θα μπορούσε να μην μείνει ίδιος. Σιγά - σιγά οι πορνοστάρ έγιναν αποδεκτοί ως επαγγελματίες και οικοδομήθηκε ένα σταρ σύστεμ. Η Ιλόνα Στάλερ πιο γνωστή ως Τσιτσιολίνα (σύζυγος του καλλιτέχνη Τζεφ Κουνς) έγινε τόσο δημοφιλής, που έφτασε μέχρι και την Ιταλική βουλή. Δεν υπήρχε πλέον το κοινωνικό στίγμα. «Κατά την δεκαετία του ΄90 άλλαξε η αγορά, καθιερώθηκαν τα βραβεία, τα ΜΜΕ άρχισαν να δείχνουν ενδιαφέρον» λέει ο Σιφρέντι. Σε αυτά προσθέστε και τα νέα τεχνολογικά μέσα. Το διαδίκτυο έκανε το πορνό πολύ πιο προσβάσιμο σε ανθρώπους που θα φοβόντουσαν να περάσουν το κατώφλι ενός sex shop αλλά δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να δουν κάποια ταινία στην οθόνη του υπολογιστή τους. Η διασφάλιση της ανωνυμίας μεγάλωσε ακόμα περισσότερο τον κύκλο εργασιών και λειτούργησε ευεργετικά και σε άλλους χώρους όπως είναι τα ερωτικά αξεσουάρ. Ο Ιταλός πορνοστάρ λέει ότι οι ερωτικές ταινίες ήταν πάντοτε ένα μέσο απελευθέρωσης για τον μέσο άνθρωπο, ιδιαίτερα στην εποχή μας όπου υπάρχει ανάγκη για σεξουαλική απελευθέρωση. Θεωρεί ότι το κοινό έχει γίνει πιο αδηφάγο και θέλει να βλέπει όλο και πιο ακραία πράγματα. «Οσο περνά ο καιρός, το σεξ έχει γίνει όλο και πιο τεχνητό. Εχει γίνει ένα είδος πρόκλησης και ανταγωνισμού. Οι πρωταγωνιστές του πορνό παίρνουν συνέχεια viagra και χρησιμοποιούν άλλα φαρμακευτικά μέσα για να μπορέσουν να αποδώσουν. Αναρωτιέμαι αν η εικόνα μιας γυμνής γυναίκας αρκεί πλέον για να προκαλέσει στύση. Οι άνδρες φοβούνται τις γυναίκες».
Ο Σιφρέντι έχει γνωρίσει και τεράστιες δόξες ως παραγωγός. Επιμένει ότι ο τρόπος με τον οποίον αντιμετωπίζουμε το σεξ έχει να κάνει πολύ και με την χώρα από την οποίαν καταγόμαστε. Από την πείρα του, τα κορίτσια από τις τέως ανατολικές χώρες είναι πιο απελευθερωμένα και πρόθυμα να πρωταγωνιστήσουν στις ταινίες του, διότι το σεξ ήταν το μόνο πράγμα που δεν είχε απαγορευτεί κατά την κομμουνιστική περίοδο. Και μπορεί να βρίσκει πιο καυτές τις Ιταλίδες, τις Ισπανίδες και τις Γαλλίδες αλλά εκεί ο καθολικισμός και οι κοινωνικές αναστολές κάνουν κακό στην βιομηχανία του πορνό. Ανακαλεί στο μυαλό του μια περίπτωση όπου έπρεπε να κάνει γύρισμα με μια Ιταλίδα και όλα πήγαν καταστροφικά. Μόλις όμως αποχώρησε το συνεργείο και έκλεισαν τα φώτα, η κοπέλα μεταμορφώθηκε. Θεωρούσε μάλιστα ότι ακόμα και το γεγονός ότι η καριέρα του Μπερλουσκόνι είχε πολλά ερωτικά σκάνδαλα, αυτό είχε κάνει καλό στον πολιτικό: «Οταν ένας 74χρονος πηγαίνει με μια 18χρονη, οι άλλοι τον θεωρούν μάγκα» έλεγε για τον τέως πρωθυπουργό, ο οποίος κάθε τόσο έκανε πάρτι με κουνελάκια. Ο Ροκο πάντως δηλώνει ερωτευμένος με την Ουγγαρέζα γυναίκα του η οποία είναι επίσης πορνοστάρ. Εχουν πρωταγωνιστήσει μαζί σε ταινίες και έχουν έναν ευτυχισμένο γάμο. Μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στην Ρώμη και την Βουδαπέστη. Και θα συνεχίσει την επικερδή επιχείρηση της παραγωγής.
Τριανταφυλλιά Κυπαρίση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου