ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023

Γιατί εξαφανίζονται οι ρεζέρβες από τα αυτοκίνητα - Χάνει ή κερδίζει ο οδηγός;


Ένας Αμερικανός, ονόματι Ira Newlander από το Λος Άντζελες σκέφτεται να αντικαταστήσει το αυτοκίνητο χρονολογίας του 1997 που διαθέτει, με ένα υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό, όμως κάτι τον… «ανησυχεί» πραγματικά.

Μάλιστα δηλώνει απογοητευμένος για να μην πούμε απελπισμένος. Και ο λόγος είναι απλούστατος. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν πια ρεζέρβα. Ούτε καν από εκείνες τις στενές, που αποκαλούσαμε ρεζέρβες ανάγκης, για περιορισμένες ταχύτητες.

Αιτία για αυτό, σύμφωνα με την άτυπη έρευνα που διενέργησε ο ίδιος, είναι πως το εφεδρικό ελαστικό μπορεί να προκαλέσει ζημιά στην μπαταρία σε περίπτωση σύγκρουσης (κίνδυνος τραυματισμού επιβατών από βραχυκύκλωμα ή υπερθέρμανση μετά από σπάσιμο στη βάσης ή από το μπουλόνι).




Επίσης θεωρούνται μεγάλες και βαριές (κανείς δεν θέλει πρόσθετα κιλά - εις βάρος της αυτονομίας), ενώ οι περισσότεροι από εμάς μάλλον δεν ξέρουμε ή αρνούμαστε να τις χρησιμοποιήσουμε.

Ένα τηλεφώνημα στην οδική βοήθεια είναι πολλές φορές υπεραρκετό, ώστε να μας μεταφέρει στο πλησιέστερο βουλκανιζατέρ για επισκευή ή αντικατάσταση. Έτσι κι αλλιώς τα ζαντολάστιχα έχουν την τάση να γίνονται ολοένα και μεγαλύτερα σε διαστάσεις.

Επομένως, αναμφίβολα προκύπτουν αντικειμενικές δυσκολίες. Είναι θέμα καθαρά χωροταξικό, ειδικά για τα EVs. Από την άλλη, είναι και εξοικονόμηση στο συνολικό κόστος της τιμής ενός καινούριου μοντέλου.


 
 



Η Consumer Reports κατέληξε στο εξής. Το 2018, δηλαδή πριν από πέντε χρόνια, το 60% των αυτοκινήτων διέθετε ρεζέρβες ανάγκες, ενώ μόλις το 10% κανονικού μεγέθους.

Ωστόσο όλο και περισσότερες εταιρείες εξοπλίζουν τα μοντέλα τους με run-flat ελαστικά, τα οποία επιτρέπουν την οδήγηση ακόμα και μετά από ένα κλατάρισμα. Κάποιες προτιμούν το kit επισκευής ή ακόμα και το… τίποτα!

Τέλος, η τεχνολογία ενημερώνει πλέον για χαμηλή πίεση που είναι η πρώτη αιτία κλαταρίσματος ελαστικού και ο οδηγός λαμβάνει τα μέτρα του έγκαιρα. 

Χάνει η κερδίζει ο οδηγός;

Το κέρδος για τον οδηγό προκύπτει από τον περιορισμό του συνολικού βάρους με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση καυσίμου ή την αυτονομία αν πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα. Καλοδεχούμενα φυσικά είναι και τα επιπλέον λίτρα στον χώρο των αποσκευών, ειδικά σε προτάσεις που δεν ξεχωρίζουν για τις μεταφορικές δυνατότητές τους.

Από την άλλη, η απουσία ρεζέρβας ανάγκης δημιουργεί μια ανασφάλεια, ειδικά σε εκείνους που συνηθίζουν να ταξιδεύουν μακριά από αστικά κέντρα και περιοχές με άμεση πρόσβαση σε βουλανιζατέρ.

Σε ό,τι αφορά τώρα τους κατασκευαστές, το γεγονός ότι χωρίς την παραδοσιακή ρεζέρβα καταφέρνουν να πετυχαίνουν πιο εύκολα τους στόχους των εκλυόμενων ρύπων, περιορίζοντας ταυτόχρονα και το κόστος από την τοποθέτηση μιας επιπλέον ζάντας και ενός επιπλέον ελαστικού, έστω κι αν αυτό είναι «βοηθητικό».

carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου